مدیرحج و زیارت استان سمنان خبرداد؛

توجه زائران اربعین به مسایل بهداشتی و تغذیه

خلیل دلپاک گفت: زائران با رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی، به ویژه مسمومیت غذایی را در پیاده‌روی اربعین جدی بگیرند.
کد خبر: ۷۸۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 10 October 2019

به گزارش تابناک خلیل دلپاک مدیرحج و زیارت استان سمنان گفت: احتمال تهدید‌های زیستی به خاطر آلودگی غذایی و مسمومیت در برخی از نقاط مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی وجود دارد و زائران باید نسبت به این مسایل شناخت کافی داشته باشند.

او افزود: زائران با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، در موکب‌های شناخته شده غذا تهیه کنند و از خوردن و آشامیدن در مکان‌های مشکوک در زمان پیاده روی اجتناب کنند.

مدیرحج و زیارت استان سمنان ادامه داد: زائران به طور حتم برای سفر به کشور عراق و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کنند و در صورت سفر غیرقانونی به کشور عراق سازمان حج و زیارت و شرکت‌های بیمه‌ای تعهدی برای رفع مشکلات احتمالی این افراد ندارند.

دلپاک تصریح کرد: اگر فردی در کشور عراق به دلایل مختلف فوت کند، انتقال پیکرش به ایران دست‌کم ۲۰۰ میلیون ریال هزینه دارد و اگر زائران بیمه باشند، تمام هزینه‌ها را شرکت بیمه مدنظر متعهد می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار نفر از استان سمنان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند، گفت: هشت هزار و ۲۳۶ نفر از شهرستان سمنان، ۹ هزار و ۴۰۸ نفر از شاهرود، چهار هزار و ۴۱۶ نفر از دامغان و یک هزار و ۸۰۹ نفر از گرمسار، برای شرکت در آیین اربعین حسینی با ثبت نام در مراجع رسمی اعلام آمادگی کردند.

سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان و امسال بیش از ۱۷ هزار نفر به عنوان زائر کربلای حسینی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار