مدیر کل نوسازی و مدارس استان مرکزی

خداحافظی مدارس با بخاری نفتی

با آغاز سال تحصیلی جدید بخاری‌های نفتی در مدارس سراسر استان حذف شد و جای خود را به بخاری‌های گازی و تابشی داد
کد خبر: ۷۸۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 22 September 2019

 

خداحافظی مدارس با بخاری نفتی

به گزارش تابناک مرکزی -  مدیرکل نوسازی و مدارس استان مرکزی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید مدارس استان به بخاری‌های گازی و تابشی مجهز شدند و دیگر خبری از بخاری‌های نفتی نیست.

محمدی افزود: پارسال  ۱۲۴ کلاس در استان از بخاری نفتی استفاده می‌کرد و به دلیل خطرات ناشی از آن و با اقدامات صورت گرفته این بخاری‌ها هم حذف شد، همچنین در مدارسی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند بخاری گازی نصب شد و برای مدارسی که گاز طبیعی نداشتند  نیز بخاری تابشی برای ایجاد گرما در کلاس‌های درس نصب شد.

وی، همچنین با اشاره به اینکه پارسال تعداد پنج  مدرسه خشت و گلی در استان بود، گفت: امسال این مدارس از دایره آموزشی خارج شدند و دیگر مدارس خشت گلی در سطح استان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل نوسازی و مدارس استان مرکزی با بیان اینکه سال‌های گذشته ۷۴ مدرسه به صورت کانکس در اختیار دانش آموزان قرار می‌گرفت گفت: امسال تعدادی از این مدارس حذف می‌شوند و طبق برنامه پیش بینی شده تا ۲ سال آینده دیگر مدارس کانکسی در استان مرکزی نخواهیم داشت و همه به مدارس استاندارد ساختمانی تبدیل می‌شوند.
Image result for ‫بخاری مدارس‬‎
محمدی، همچنین گفت: در طرح استاندارد سازی در سال ۱۳۹۲ تعداد هزار و ۱۹۹ مدرسه نیازمند استاندارد سازی بودند که تاکنون ۶۷۵ مدرسه استاندارد سازی شدند و مابقی در آینده استاندارد خواهند شد.

سرانه فضای آموزشی استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری حدود ۲ متر مربع بیشتر است.

استان مرکزی با بهره گیری از ظرفیت‌های خیران مدرسه ساز اقدام‌های مطلوبی در زمینه تخریب، بازسازی و مقاوم سازی واحد‌های آموزشی انجام داده که در زمره چهار استان برتر کشور در این حوزه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار