ضامن تقویت هنرمندان صنایع دستی هستیم

صابری از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: ما ضامن تقویت هنرمندان صنایع دستی هستیم.
کد خبر: ۷۰۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 09 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛  فخرالدین صابری مدیر کل میراث فرهنگی البرز از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: موضوع صنایع دستی را ما در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به صورت ویژه می بینیم بدین معنی که دولت و نظام روی هنرمندان این حوزه حساب دیگری باز کرده اند دلیل این مدعا هم این است.

 مدیرکل صنایع دستی و گردشگری البرز افزود: موضوع صنایع‌دستی مربوط می شود به کالاهای کاملاً ایرانی و داخلی و حمایت از کالای ایرانی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و هم مقرون به صرفه است.

 وی توضیح داد: مواد اولیه صنایع دستی موادی کاملا ایرانی است که در داخل کشور قابل تهیه است و نیازی به واردات مواد اولیه نداریم ,ثالثا تهیه مواد اولیه این صنعت بسیار کم هزینه تر از صنایع دیگر است و از طرفی نیز مکان یابی برای تهیه و تولید صنایع دستی بسیار راحت و آسان است.

 وی با نظر بر اهمیت صنایع دستی مطرح کرد: این هنر دستی فرصت‌های شغلی با هزینه‌های بسیار کمتری از صنایع دیگر ایجاد می شود و مردم نیز همواره مشتاق کارهای ظریف و هنری بوده و هستند.

 وی با نظر بر این مطلب که حساب ویژه ای برای صنایع دستی قائل هستیم و  ما در حقیقت ضامن تقویت هنرمندان صنایع دستی هستیم, ما موظفیم یک چتر حمایتی باشیم برای مجموعه صنایع دستی استان البرز و هنرمندان باید اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز را خانه دوم خود بدانند.

 مدیر کل صنایع دستی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: هفت سال از استقلال استان البرز از استان تهران می‌گذرد و این زمان کمی نیست مسئولین شهری و ذیربط استان بایستی تاکنون اقدامات عملی را در راستای ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی انجام می‌دادند ولی متاسفانه تاکنون اقدام درخور توجهی صورت نپذیرفته است و ما تنها اخیراً در مشکین دشت شهرستان فردیس توانستیم با مشارکت و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشکین دشت یک بازارچه دائمی راه اندازی کنیم و از این بابت از ایشان سپاسگزارم اما ما در شهرستان های مهم و حیاتی کرج، ساوجبلاغ ، نظر آباد، اشتهارد و حتی طالقان هنوز تحرکی صورت نگرفته است البته با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج نیز جلساتی تشکیل شده است که امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار