95 درصد از فارسی ها در این گروه های سنی باسواد هستند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: براساس آمار موجود، ۹۵.۸ درصد از جمعیت استان فارس در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند.
کد خبر: ۶۹۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 31 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:بهزاد نوروزی امروز در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت:همچنین آمار باسوادان در گروه سنی هدف نهضت سوادآموزی در شیراز 97.3 است.

وی با بیان اینکه سه دوره آموزشی شامل سوادآموزی از پایه اول تا سوم ابتدایی، دوره تحکیم و دوره انتقال از سوم تا ششم ابتدایی وجود دارد بیان کرد: در سالجاری دو هزار 820 نفر را در استان فارس آموزش دادیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به فعالیت مراکز یادگیری محلی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 20 مرکز یادگیری محلی در استان فارس فعال است که به زودی مرکز بیست و یکم در زندان "پیربنو" شیراز افتتاح می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه تبدیل دانش به مهارت از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در مراکز یادگیری محلی، در کنار خواندن و نوشتن مهارت‌های آموزشی نیز به افراد داده می‌شود.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در مورد سایر فعالیت‌های این اداره کل خاطرنشان کرد: طرح فرهنگ خواندن برای فرهنگ‌سازی با مشارکت دادن بیش از دو هزار نفر از گروه‌های هدف و اجرای حلقه کتابخانه برای افرادی که افرادی امکان ادامه تحصیل را ندارند از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی نهضت سوادآموزی فارس است.

وی همچنین از اجرای طرح آموزش نماز به گروه‌های هدف در نهضت سوادآموزی اشاره و تصریح کرد: امسال در شیراز 201 آموزش دهنده نماز تربیت شده‌اند که این افراد نیز آموزش دو هزار و 140 نفر را در برنامه قرار می‌دهند.

در این مراسم از فعالان نهضت سوادآموزی شیراز به ویژه آموزشیاران توسط شورای شهر شیراز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار