وجود ۱۶ خانه بهداشت فعال در همدان

رئیس مرکز خدمات بهداشت استان همدان از فعالیت ۱۶ خانه بهداشت در سطح همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ 05 September 2018
رئیس مرکز خدمات بهداشت استان همدان از فعالیت ۱۶ خانه بهداشت در سطح همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد خیر اندیش در همایش بزرگداشت روز بهورز در شهرستان همدان، بیان کرد: با تلاش بهورزان درجلوگیری از بیماری‌هایی نظیر فلج اطفال، سرخجه، آبله وخدمات دهان و دندان و پکیج برای سالمندان این بیماری‌ها کنترل شده است.

وی با بیان اینکه دسترسی فیزیکی مردم به خانه‌های بهداشت یا مراکز جامع خدمات سلامت کاهش یافت، گفت: دسترسی فرهنگی با ارائه خدمات مادر و نوزاد توسط بهورزان زن محقق شد و در حوزه دسترسی اقتصادی تمام خدمات به صورت رایگان یا با هزینه‌های بسیار کم انجام می‌شود.

رئیس مرکز خدمات بهداشت استان همدان بیان کرد: ۵ پروژه کلنگ زنی مرکزخدمات جامع سلامت با وجود بی. پولی دولت ومشکلات کشور احداث می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه کشور ایران در حوزه ارائه خدمات بهداشتی به عنوان الگویی در منطقه مطرح است، گفت: با ارائه آموزش و افزایش بهداشت فردی در روستا‌ها توسط بهورزان قدم‌های خوبی برداشته شد و شرایط خوبی در حوزه بهداشت کشور ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم اعلام کرد: سه دهه ازسال ۵۷ انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ سال دوره متوسطه عمر یک ایرانی محسوب می‌شده و عمر امید به زندگی ارانی از ال ۵۷ تا ۵۴ که چهار سال بوده و ۷۸ سال بوده عمر زند گی که فاصله زیادی با کشور‌های توسعه یافته فاصله چندانی نداریم.

دکتر جلال امیری اظهارکرد:: بهورزان با شرایط سخت شاخص‌های بهداشتی ـ. درمانی را ارتقا دادند و امید می‌رود سرنوشت برنامه شهری مثل برنامه روستایی به خیر شود.

وی با بیان اینکه اقدامات بهورزان در بیش از ۳۰ دهه بیش از ۲۰ سال به متوسط امید به زندگی مردم کشور افزوده شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری بسیار ارزشمند است و امید است با امکانات موجود بتوان کار‌های ارزشمند دیگری انجام داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار