استاندار خوزستان:

تثبیت کانون‌های ریزگرد خوزستان با مشارکت مردم میسر می‌شود

استاندار خوزستان گفت: تثبیت ریز گرد و جنگل‌کاری با اعتبارات و امکانات دولتی به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست مشارکت دادن مردم در حفظ و صیانت از طرح‌های نهال‌کاری حائز اهمیت است.
کد خبر: ۵۷۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 12 March 2018

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در مراسم اهدای اسناد طرح‌های مشارکت مردمی منابع طبیعی استان در شوش با اشاره به موفقیت طرح مشارکت مردم در احیا و صیانت از طرح‌های تثبیت شن‌های روان و جنگل‌کاری اظهار کرد: تاکنون 2 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان و 5 هزار و 900 هکتار جنگل‌کاری به‌صورت مشارکت مردمی انجام‌شده که به‌صورت موفق توسط مردم حفظ و صیانت شده است.

به گزارش "تابناک" وی اختصاص اعتبار و امکانات از سوی دولت در طرح‌های مهار ریزگردها بدون مشارکت مردمی را هدر دادن بیت‌المال دانست و عنوان کرد: تا زمانی که در بحث صیانت و نگهداری از طرح نهال‌کاری و احیا اراضی اقدام مؤثر و مشارکت مردمی انجام نگیرد برای به دست آوردن محیط‌زیست سالم اقدام مثمر ثمری صورت نخواهند گرفت.

استاندار خوزستان از تحویل 59 فقره سند برای احیا اراضی منابع طبیعی و کنترل شن‌های روان خبر داد و افزود: در غالب مشارکت‌های مردمی که اغلب در شهرستان شوش صورت گرفته است علاوه بر تثبیت کانون‌های ریز گرد، احیا کشاورزی منطقه و زمینه اشتغال 175 نفر نیز فراهم‌شده است.

شریعتی در رابطه با تثبیت شن‌های روان به‌منظور کنترل ریز گردها بیان کرد: برای امسال 12 هزار و 500 هکتار به‌منظور تثبیت شن‌های روان و 21 هزار هکتار نهال‌کاری در نظر گرفته‌شده که تا الآن 10 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان و 7 هزار هکتار نهال‌کاری به انجام رسیده است.

وی افزود: از 5 هزار هکتار نهال‌کاری سال گذشته و طرح‌های امسال به‌خوبی صیانت خواهد شد تا به بهره‌برداری مطلوب دست بیابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار