تهدید موزه فرش با ایستگاه مترو

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: برطبق گزارش‌های رسیده شرکت مترو تهران قصد احداث کارگاه و هواکش ایستگاه کارگر در خط ۶ مترو را دارند و این اقدام این موزه را مورد تهدید قرار داده است.
کد خبر: ۵۲۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 21 November 2017

حسن خلیل‌آبادی در جریان بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک ایام ربیع اظهار کرد: تذکری در خصوص موزه فرش یکی از موزه‌های استان تهران دارم که این مجموعه در ضلع شمالی پارک لاله واقع شده است.

وی گفت: ساختمان این موزه در سال 1356 و در مساحتی به ابعاد 3 هزار و 400 متر مربع با اقتباس از دار قالی توسط عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی و تاسیس شده است. 

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: طبق گزارش رسیده در روزهای گذشته شرکت مترو تهران قصد احداث کارگاه و هواکش ایستگاه کارگر در خط 6 مترو تهران، دقیقا در مقابل درب اصلی این موزه را داشته که با ممانعت و برخورد مسئولین موزه از استقرار این بنای موقت جلوگیری شد. 

وی گفت: اما مجددا با دستور مهندس پروژه کمی آن طرف‌تر از درب اصلی موزه در حجمی بسیار بزرگ در حال احداث است و قرار است دهانه هواکش این ایستگاه مترو در کنار فاخرترین موزه فرش خاورمیانه بنا شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه و همچنین اداره میراث فرهنگی خواستارم جهت رسیدگی به این مشکل موزه، با توجه به بازدیدهای چندصد گردشگر خارجی اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار