افزایش 80درصدی صادرات گوجه فرنگی در شیراز

مدیرکل گمرکات فارس گفت: صادرات رب گوجه فرنگی در ۷ ماهه نخست امسال ۸۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۱۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 03 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات فارس با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته ۱۲۷ هزار و ۳۳۶ تن کالا به ارزش ۱۲۱ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۱۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است، گفت: در هفت ماه گذشته صادرت گوجه فرنگی از لحاظ وزن ۷۵ درصد و از لحاظ ارزش ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کیفیت محصول، بسته‌بندی مناسب و بازاریابی صادرکنندگان استان سبب افزایش صادرات رب گوجه فرنگی شده است، افزود: عصاره شیرین بیان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد رشد داشته است.

رحیمی ادامه داد: کالا‌های صادراتی فارس به ۵۴ کشور از جمله عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، قطر، آلمان، رومانی پاکستان، ترکیه، عمان و کویت صادر شده است.

رحیمی اظهار کرد: لبنیات، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، دستگاه‌های مبدل حرارتی، اوره، سیمان، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای کار‌های عمومی ساختمان، فرش و سایر کف‌پوش‌ها از مواد نسجی، گلوتن گندم بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان فارس با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته مردم استان فارس ۲۰۵ بسته کالا‌های هدیه و سوغاتی به ارزش ۲ هزار و ۸۷۴ دلار از طریق گمرکات این استان دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار و ۶۴۶ بسته پستی به ارزش ۴۰ هزار و ۱۴۸ دلار به خارج از کشور ارسال شده که از لحاظ ارزش بسته‌های خروجی ۲۷ درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار