حفظ و نگهداری آثار و اشیاء تاریخی اهمیت ویژه ای دارد

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی کارآمد و حرفه ای را از ارکان مهم یک حفاظت اطمینان بخش عنوان کرد.
کد خبر: ۴۶۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 23 July 2017
به گزارش تابناک : سردار  امیر رحمت اللهی در آئین اختتامیه دوره آموزش تخصصی رابطان خاص قضائی ویژه کارکنان یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به وظایف گوناگون این سازمان، اظهار کرد: مهم ترین وظیفه این سازمان، همان بخش میراث فرهنگی است و در این حوزه، حفظ و نگهداری آثار و اشیاء تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: جذب گردشگران نیز به حفظ و نگهداری آثار تاریخی وابسته است و توسعه گردشگری نیز هدف راهبردی دولت به شمار می آید.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با تاکید براینکه جرائم علیه میراث فرهنگی، جرائم علیه امنیت است، تصریح کرد: مأمورانی که چنین وظایف حساس و با اهمیتی را بر عهده دارند باید از آموزش های حرفه ای و ویژه ای برخوردار باشند، از همین رو مسئله آموزش  در رأس اولویت های یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

سردار رحمت اللهی تصریح کرد: یک حفاظت اطمینان بخش در سه سطح عامل انسانی، حفاظت مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می شود که در این سه سطح مهم ترین رکن، توانمندسازی و آموزش نیروهای انسانی کارآمد و حرفه ای است.

وی ادامه داد: در تمام سیستم های پلیسی پیشرفته دنیا که پلیس ایران نیز در شمار آنهاست، نگرش جدید آموزشی مبتنی بر ایجاد تعادل میان اعمال قانون و پیشگیری از وقوع جرم است در حالی که در گذشته آموزش ها تنها مبتنی بر ورزیدگی و آمادگی جسمانی فرد بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه رابط خاص، اشخاصی هستند که در یک حوزه خاص امور مربوط به ایجاد امنیت و حفظ آن را بر عهده دارند تأکید کرد: البته این اختیارات مسئولیت سنگینی نیز برای این رابطان ایجاد می کند.

وی افزود: رابطان باید حدود اختیارات خود را شناخته و از آن فراتر نروند و همچنین کاملا زیر نظارت مراجع قضائی انجام وظیفه کنند و به خوبی حقوق شهروندی و نیز متهم را شناخته و از آن آگاه باشند.

سردار رحمت اللهی با اشاره به اینکه در سال گذشته کارگاه های آموزش تخصصی دیگری از جمله نظارت بر اسکورت و جابجایی اشیاء عتیقه ، جایگاه یگان حفاظت در توسعه گردشگری و ... برگزار شده است ، تأکید کرد: برگزاری چنین کارگاه هایی با این موضوعات خاص ، نشان از اهمیت بحث آموزش برای یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی دارد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار