نماینده ولی فقیه آذربایجان‌شرقی:

نگاه جوانان به پشت میزنشینی برخلاف نیازهای کشور است

نماینده ولی فقیه آذربایجان‌شرقی گفت: نگاه جوانان به پشت میزنشینی برخلاف نیازهای کشور است چرا که ما به مشاغل فنی هم نیاز داریم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید داشتند.
کد خبر: ۴۲۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 09 May 2017
 آیت الله محسن مجتهد شبستری بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان استان آذربایجان شرقی به منظور گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: شهید مطهری اگر در قم می‌ماند بعد از امام خمینی(ره) مرجع تقلید بود، اما از این جایگاه گذشت و به یاری نسل جوان شتافت و نسبت به پاسخگویی شبهات مطرح شده از سوی منافقین و گروهک فرقان تلاش کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه معلمان ادامه دهندگان راه انبیاء و دارای مقام بزرگی هستند، ابراز داشت: مرحوم شهید مطهری از مصادیق بارز وارث انبیاء و معلم الخیر است، در شرایطی که مکاتب الحادی، نسل جوان را به بیراهه می‌بردند، حوزه قم را رها کرد و در تهران به روشنگری پرداخت، وی ذوب در ولایت بود در ۱۵خرداد که حضرت امام دستگیر شد همان شب هم شهید مطهری دستگیر شد و از ابتدای نهضت، همراه با امام راحل بود و حتی زمانی که حضرت امام در تبعید به سر می‌بردند، با ایشان در ارتباط بود و در هماهنگی نیروهای انقلابی نقش موثری داشت.

آیت الله مجتهدشبستری، مسوولیت آموزش و پرورش را در شرایط فعلی خطیر و حساس دانست و تاکید کرد: آینده کشور با تربیت دانش‌آموزان محقق می‌شود و جایگاه آموزش و پرورش حتی از دانشگاه‌ها نیز حساس‌تر است و باید نسبت به پاسخگویی به شبهاتی که در ذهن جوانان نقش بسته همت کنیم.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته جمعی از فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: نگاه جوانان به پشت میزنشینی برخلاف نیازهای کشور است، چرا که ما به مشاغل فنی هم نیاز داریم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتقاد رهبرانقلاب از اجرای بی‌سر و صدای سند ۲۰۳۰ یونسکو در نظام آموزشی کشور در ادامه افزود: شاید این سند چند نکات مثبتی هم داشته باشد، مثل تعلیم پایدار و مادام العمر اما اینجا مملکت اسلامی است و اجرای این سند که حاوی مطالب ضداخلاق و ضدارزشی است، دین ستیزی و به دنبال آن ترویج همجنس بازی را به ارمغان می‌آورد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات پیش رو اظهار داشت: مصداق بارز حضور مردم، برگزاری انتخابات است و هر چه میزان مشارکت مردم بالاتر باشد استکبار جهانی بیشتر حساب خواهند برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار