ظرفیت همدان برای تبدیل به قطب گیاهان دارویی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: همدان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی را دارد.
کد خبر: ۲۷۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 03 August 2016
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: همدان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی را دارد.

به گزارش ایسنا، توکل دارائی درخصوص برگزاری نخستین همایش ملی ابن‌سینا با محوریت «گیاهان دارویی و طب سینوی» اظهار کرد: این همایش با حضور نخبگان و پیشکسوتان پزشکی کشور در نخستین روز از شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این همایش یک‌روزه مراسم افتتاحیه از ساعت 8 تا 10 سپس سخنرانی مقامات ملی به‌نام در خصوص بزرگداشت مقام شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا از ساعت 10 تا 12 و بعدازظهر ارائه مقالات علمی مرتبط با موضوع همایش خواهد بود.

وی اهداف برگزاری این همایش را چنین برشمرد: این همایش در جهت معرفی و بزرگداشت شخصیت بی‌بدیل پزشک و فیلسوف برجسته جهانی حکیم ابوعلی‌سینا است.

دارائی به دیگر اهداف همایش اشاره کرد و گفت: از آنجاکه هر همایش علمی آوردهای ویژه خود را دارد، در این همایش نیز آوردهایی از مقالات ارسال شده و تبادل‌نظر نخبگان پزشکی در زمینه گیاهان دارویی به دست می‌آید.

وی عنوان کرد: استان همدان از نظر گیاهان دارویی به ویژه در نواحی کوه الوند و گرین ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند آن را به قطب اصلی مرکز گیاهان دارویی در کشور تبدیل کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا افزود: این همایش می‌تواند در زمینه توسعه و پیشرفت صنعت تولید داروهای گیاهی همدان نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به جنبه‌های اقتصادی این همایش گفت: اگر گیاهان دارویی همراه با پژوهش‌های علمی ارائه شود، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه طب سنتی خواهیم بود.

دارائی با اشاره به بخش دیگری از برنامه‌های همایش اعلام کرد: در این همایش از کتاب «مکتب سده» به تألیف دکتر بشیریان رونمایی می‌شود که موضوع آن تاریخ طبابت همدان از عصر باستان تا انقلاب اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به ملی بودن همایش اظهار کرد: اگر مشکلات مربوط به بودجه و مسائل اقتصادی رفع شود، در این همایش امکان حضور میهمانان خارجی علاقمند به طب سینوی نیز وجود دارد اما در حال حاضر اقدامی برای حضور آنها انجام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار