تصویب پیشنهادات استان کرمان در نشست D8 ترکیه

راه اندازی صندوق مشترک حمایت از پروژه های توسعه گردشگری روستایی و جایزه دوسالانه پروژه های D8

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: خوشبختانه پیشنهادات ارایه شده از طرف استان کرمان مبنی بر راه اندازی صندوق مشترک جهت حمایت از پروژه های توسعه گردشگری روستایی و نیز طراحی جایزه دوسالانه برای پروژهای اجرا شده در D8 مورد پذیرش قرار گرفت و در پروتکل منظور شد.
کد خبر: ۲۱۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 15 April 2016

به گزارش تابناک کرمان، به واسطه حضور نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست گروه D8 که به میزبانی ترکیه برگزار می شود دو روز گذشته جلسات خوبی برگزار شد.

در این نشستها که با محوریت گردشگری پایدار و با تمرکز بر توسعه گردشگری روستایی برگزار شد، نمایندگان کشورهای عضو به تبادل نظر پرداختند.

"جهانشاهی" معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تجربه ایران نیز طی این چند سال اگر چه از نظر کمی و کیفی قابل بررسی است اما حرکت های موجود تصویر قابل دفاعی از کشور عزیزمان داشت، اینجانب نیز به عنوان نماینده کشورمان وظیفه این مهم را بر عهده داشتم.

راه اندازی صندوق مشترک حمایت از پروژه های توسعه گردشگری روستایی و جایزه دوسالانه  پروژه های D8

وی افزود: خوشبختانه دو پیشنهاد ارایه شده از طرف اینجانب مبنی بر راه اندازی صندوق مشترک جهت حمایت از پروژه های توسعه گردشگری روستایی و نیز طراحی جایزه دوسالانه برای پروژهای اجرا شده در D8 مورد پذیرش قرار گرفت و در پروتکل منظور شد. دو سال دیگر به درخواست مالزی این کشور میزبان دور بعدی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در نشست با سرکنسول ایران در ترابوزان نیز مسایل مهمی طرح شد که با مشورت مسئولان بلند پایه استان  اخبار خوبی به زودی منتشر خواهد شد به خصوص در بحث گردشگری و  دیگر بخش های اقتصادی، هلدینگ های پر قدرتی در این منطقه از ترکیه فعالیت دارند که به احتمال زیاد در خرداد ماه یکی از مهمترین آنها سفری به استان کرمان خواهد داشت.

اختصاصی تابناک کرمان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار