آیت الله محمدنقی لطفی؛

دور زدن برجام و عهد شکنی آشکار آمریکا/ مشکلات اقتصادی کشور در سایه برنامه ریزی و مدیریت جهادی رفع می شود

امام جمعه ایلام، ظهر امروز(4 دی) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شهر ایلام در جمع نماز گزاران ایلامی، اظهار کرد: عهد شکنی و دروغ گویی مقامات آمریکایی، مانع از اجرای توافق هسته ایی و پروژه برجام است.
کد خبر: ۱۵۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 25 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: رفع مشکلات اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی با مدیریت جهادی است و نباید منتظر رفع تحریم ها بود.

آیت الله محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز(4 دی) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شهر ایلام در جمع نماز گزاران ایلامی، اظهار کرد: عهد شکنی و دروغ گویی مقامات آمریکایی، مانع از اجرای توافق هسته ایی و پروژه برجام است.

وی افزود: رژیم آمریکا بارها دوگانگی و سوءرفتار را در روند مذاکرات به‌ویژه پس از برجام از خود نشان داده است و رفتار آمریکایی‌ها حکایت از این واقعیت است که آنها اعتقادی به اجرای برجام ندارند و قرائن و شواهد فراوانی وجود دارد که هدف نهایی آنها از توافق هسته‌ای، نفوذ به مراکز تصمیم‌گیری کشور است.

خطیب نماز جمعه ایلام، با اشاره به اینکه با اجرای برجام و این توافق مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد، بیان کرد: الان رکود در بخش های مختلف اقتصادی عمیق تر شده و نیاز است که توجه بیشتری به بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی صورت گیرد.

وی افزود: قطعاً یکی از عوامل مهم در ایجاد رکود بی‌سابقه و ایستایی حرکت اقتصادی در کشور برجسته کردن سیاست‌ خارجی و غفلت کابینه و دولت‌مردان از سیاست‌های اقتصادی و بی‌توجهی به توصیه‌های رهبری است.

آیت الله لطفی، با بیان اینکه نمایندگان ملت در تذکری به دولت از عمیق تر شدن رکود اقتصادی ابراز نگرانی کردند، گفت: به طور قطع این مذکرات سیاسی نیست بلکه حاکی از یک واقعیت نگران کننده دارد و رکود عمیق اقتصادی، صدای بخش تولید و اتاق های بازرگانی از اثرات و فشارهای آن بلند است.

وی ادامه داد: فقدان توجه به این حوزه، سبب شد تا رکود نمود بیش‌تری در جامعه داشته باشد، حالا پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام، دولت نباید منتظر رفع تحریم‌ها باشد. باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی، کار را پیش ببرد و به اوضاع نابسامان اقتصادی سامان بخشد.

خطیب نماز جمعه ایلام، عنوان کرد: البته باید توجه داشت مشکلات اقتصادی با شعار حل نخواهد شد بلکه نیازمند برنامه ریزی با مدیریت جهادی بوده و دولت برای نجات اقتصاد کشور از رکود که خط قرمز به وجود آمدن بحران اقتصادی است باید اهتمام جدیدی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته و سپس به سمت اصلاح ساختار اقتصادی کشور حرکت کند.

آیت الله لطفی، در ادامه به پنجم دی‌ماه، سالروز فرمان تاریخی امام به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفاظت از هواپیمایی کشور اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمان تاریخی را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفاظت از هواپیمایی کشور و ایجاد امنیت در فضای کشور صادر کردند.

وی افزود: : یکی از توطئه های دشمنان در آغاز پیروزی این بود که پروژه ناامنی را در فضای کشور و صنعت هوانوردی کلید زدند و در چند مورد هم موفق عمل کردند، اما با ورود سپاه پاسداران و تشکیل یگان حفاظت از فرودگاه‌ها،‌ امروز فضای کشور برای ورود و خروج هواپیماهای داخلی و خارجی‌، از امن‌ترین کشورهای جهان است.

خطب نماز جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود به 4 دی ماه مصادف با میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان عیسی بن مریم(ع) اشاره کرد و گفت: هدف حرکت انبیاء و بعثت پیامبران پایه ریزی جهان با چارچوب توحیدی و بر اساس عدالت و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود انسان است.

وی همچنین به 7 دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل، اشاره کرد و افزود: 7 دی‌ماه روز سوادآموزی است. یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های پیامبران تعلیم و تعلم به‌عنوان تکلیف الهی است. هدف بعثت مبارزه با جهل و نادانی بوده و اصولاً یکی از سیاست‌های راهبردی استعمارگران برای تصاحب ثروت‌های مادی و معنوی کشورهای جهان سوم، جلوگیری از توسعه علم و دانش و اشاعه فرهنگ بی‌سوادی است.

آیت الله لطفی، در بخش دیگری از سخنان خود به ۸ دی ماه ۱۷ ربیع الاول فرخنده میلاد خاتم النبین حضرت محمد بن عبدالله( صلوات الله علیه و آله) اشاره کرد و گفت: این روز، روز اخلاق و مهرورزی و خجسته میلاد امام ششم، صادق آل محمد(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی، روز تجلی بصیرت و میثاق عاشورایی ملت انقلابی ایران با امام راحل و مقام معظم رهبری است. 9 دی ماندگارترین و حماسی‌ترین حادثه تاریخ درخشان ایران اسلامی است.

وی افزود: 9 دی روزی است که آرزوهای آمریکا و اسرائیل و ارتجاع عرب و جریان نفاق داخلی و مجموعه‌های ضدانقلاب را زیر پای مردم با بصیرت ایران، لگدمال شد. حضور حماسی مردم ولایت مدار کشور عزیزمان ایران در راهپیمایی خودجوش و مردمی در یوم‌الله نهم دی 88، ضربه محکم و کوبنده و بزرگ به بدخواهان نظام بود.

خطیب جمعه ایلام، ادامه داد: متأسفانه هنوز هم عقبه فتنه 88، در قالب برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی فعال هستند و تأسف‌بارتر برخی از روزنامه‌های کثیرالانتشار در صدد تطهیر سران فتنه هستند و سعی می‌کنند که عوامل اصلی آشکار و پنهان این فتنه را وفادار به امام و نظام معرفی کنند. آنها باید بدانند که آب زمزم هم نمی‌تواند چهره زشت و سیاه سران فتنه را تطهیر کند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه ما به عنوان یک مسلمان الگو قرار دادن رسول اکرم(ص) در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی است و باید دانست که اصلاح جامعه در گرو عمل کردن به توصیه های اخلاقی رسول اعظم(ص) و امام صادق(ع) است./پ
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار