همزمان با هفته بصیرت؛

فراخوان جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت در اردبیل منتشر شد

به گفته دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت این جشنواره در سه بخش هنری، ادبی ورسانه ای برگزارمی شود که از هنرمندان، اصحاب فرهنگ و رسانه، شاعران، مداحان، نویسندگان ... برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می آید. جهت اطلاع از از اهداف و محورها و نیز شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره کلیک کنید.
کد خبر: ۱۵۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 24 December 2015

به گزارش تابناک اردبیل، مهران محمدی دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت گفت: سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با همکاری نهادهای فرهنگی در سال دولت و ملت ؛ همدلی وهمزبانی، اولین جشـنواره جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه ای تجلی بصیرت را برگزار می کند.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش هنری، ادبی ورسانه ای برگزارمی شود که از هنرمندان، اصحاب فرهنگ و رسانه، شاعران، مداحان، نویسندگان ... برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می آید.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت از اهداف و محورها و نیز شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره به شرح زیر خبر داد.

الف - اهداف جشنواره

1 – تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری درخصوص حماسه 9 دی

2 - تقویت رویش های فرهنگی، هنری و ادبی انقلاب اسلامی

3– پاسداشت تلاش های صورت گرفته در زمینه بصیرت افزایی

ب – محور های جشنواره

1 - ولایت مداری

2 - فتنه و بصیرت

3 - نقش مردم در خنثی سازی فتنه

4 - حماسه 9 دی 88

5 - جنگ نرم و چگونگی مقابله با آن

6 - تقابل اسلام ناب و اسلام آمریکایی

ج - شرايط عمومي جشنواره

1 - علاقمندان باید آثار خود را با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره و رعایت تقویم زمانی به دبیرخانه ارسال یا تحویل نمایند.

2 - موضوع آثار ارسالي بايد منحصراً در ارتباط با محورهای مطرح شده در جشنواره باشد.

3 - آثار ارائه شده در همه رشته ها بايد متعلق به شرکت گان بوده و توسط خود ايشان خلق شده باشد.

4 - در تمامي رشته ها، امتياز بيشتر با آثاري است كه محتوا و نگاه عميق تر و بيان و قالب روان و در عين حال موثر و جذاب داشته باشند. اما با توجه به مردمي بودن جشنواره، آثاري كه به لحاظ مشخصات فني از كيفيت درجه يك برخوردار نيستند نيز در جشنواره پذيرش مي شوند.

د - شرایط اختصاصی جشنواره

1- بخش هنری

1/1 - فیلم مستند کوتاه: در دو بخش حرفه ای و غیر حرفه ای( موبایلی ) داوری خواهدشد.

2/1 - آواها و نواهای انقلابی و حماسی: باید تولیدی بوده و به زبان ترکی و یا فارسی تولید شده باشد.

3/1 - خوشنویسی وكاريكاتور: هنرمندان در این بخش می توانند نسخه اصلی و یا لوح فشرده آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارایه نمایند.

4/1 - عكاسي: هر عكاس مي تواند حداكثر 15 اثر را به بخش داوري جشنواره ارسال كند. عكس هاي موبايلي نيز در جشنواره مورد پذيرش هستند. البته عكس هايي كه با كيفيت بهتر و مشخصات فني بالاتر باشند در اولويت امتيازدهي خواهند بود. عكس هاي ديجيتالي بايستي بدون دستكاري و ترفندهاي گرافيكي( فتوشاپ) باشند.

2- بخش ادبی

در بخش شعر وداستان کوتاه هر شاعر و نويسنده مي تواند حداكثر 3 اثر را به بخش داوري جشنواره معرفي نمايد که آثار ارسالي ترجيحاً در قالب فايل تايپ شده در نرم افزار( وورد) با قلم( ميترا 14) در لوح فشرده از طریق پست يا به آدرس الکترونیکی دبيرخانه ارسال شوند.

3- بخش رسانه ی

مطالب توليدي در اين بخش كه در بازه سال 88 تا پایان بهمن ماه 94 در مطبوعات محلی، سراسری مرتبط با استان اردبیل، خبرگزاری ها، وبلاگ ها و پایگاه هاي خبری منتشر شده باشند به مرحله داوري راه خواهند يافت. آثاری مورد پذیرش قرار خواهند گرفت که نام پدیدآورنده در آن قید شده باشد. همچنین ارسال نشريه اي كه آثار در آن درج شده است يا ارائه لينك اينترنتي آن ها الزامي می باشد.

ر - تقویم زمانی جشنواره

1 - مهلت ارسال آثار تا دهم اسفندماه 1394 می باشد.

2 – آثار دریافتی پس از تایید اولیه توسط هیات داوران در فاصله زمانی 15 الی 29 اسفندماه 1394 ارزیابی خواهند شد.

3 - بخش اصلی جشنواره در فروردین ماه 1395 همزمان با روز هنرانقلاب اسلامی برگزار می شود.

ز - نحوه شرکت درجشنواره :

1- شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در شهرستان ها به کانون بسیج هنرمندان و در مرکز استان به دبیرخانه جشنواره واقع در خ ساحلی، ساختمان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، دفتر سازمان بسیج هنرمندان استان یا از طریق رایانامه به آدرس اينترنتي: M.khabarha@gmail.com ارسال نمایند.

2- شركت كنندگان محترم باید مشخصات خود را شامل نام و نام خانوادگي، نام پدر، ميزان تحصيلات، شماره تلفن همراه، شماره ملي به همراه اثر خود ارسال نمایند.

ژ – جوایز جشنواره

برای برگزیدگان جشنواره در بخش های سه گانه جوایز مناسبی در نظر گرفته شده است که در اطلاعیه های آتی جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

توضیح مهم: برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن دبيرخانه: 04533253985تماس حاصل نمایید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار