به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی

8 رزمایش در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری 8 رزمایش پدافند غیرعامل دانش‌آموزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 01 November 2015

حاتم ریاحی اظهار داشت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و هفته بسیج دانش‌آموزی، 8 رزمایش دانش‌آموزی در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود و فردا نخستین رزمایش در فرخ‌شهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 84 هزار و 198 نفر عضو بسیج دانش‌آموزی استان هستند، افزود: این تعداد دانش‌آموز از یک هزار و 358 واحد آموزشی در مقاطع مختلف و 90 درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان هستند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح یاوران ولایت در تابستان بیان کرد: این دوره‌ها به مدت 3 روز و با شرکت یک هزار و 26 نفر دانش‌آموز برگزار شد که از این تعداد یک هزار و 880 نفر در عرصه طرح هجرت و 186 نفر در عرصه جهادی شرکت کردند.

ریاحی با بیان اینکه 50 وبلاگ در حوزه حلقه‌های صالحین در استان راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: حلقه صالحین را 360 نفر دختر و 390 نفر پسر در حلقه صالحین عضویت دارند و همچنین 17 خواهر و 33 برادر به عنوان مربی در این حلقه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی زمان شروع اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی کشور را از 25 مهر‌ماه لغایت 25 اسفند‌ماه عنوان و تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار و 500 نفر دانش‌آموز در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور اعزام شدند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 35 عنوان برنامه در سطوح مختلف تحصیلی مدارس استان به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود، ادامه داد: عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با ائمه جمعه، نواختن زنگ شهدا در مدارس، حضور در راهپیمایی روز 13 آبان و برگزاری نشست‌های معرفتی-بصیرتی حلقه‌های صالحین از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در استان است.

ریاحی تعداد شهدای دانش‌آموز استان را 735 نفر اعلام کرد و گفت: به منظور احترام و گرامیداشت یاد و نام شهدای دانش‌آموز، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار