حضور ۱۲۰ هزار دانش آموز با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بیش از ۴۲ هزار متر مربع در ۲ سال گذشته به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ 22 September 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شهید بهشتی شهر ایلام، با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید و ۳۷۰ شهید دانش آموز استان، اظهار کرد: یاد و راه شهدا، مسیر را برای معلمان و دانش آموزان در ثمر و مهر پر مهری برای همه اقشار جامعه رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع مسیر تعالی دانش آموزان با همت همه همکاران و معلمان، هموار و روشن است، گفت: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۱۲۶۰ فضای آموزشی حاضر خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز در مدارس عشایری سطح استان نیز تحصیل دارند، گفت: ۱۰۰ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی شامل ۹۵۳۰ دانش آموز در مدارس ابتدایی ثبت نام کرده‌اند و حتی یک دانش آموز ابتدایی در استان نداریم که ثبت نام نکرده باشد.

درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ کلاس درس یک نفره در استان ایلام وجود دارد، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب در این استان برای یک دانش آموز، یک معلم و یک مدرسه فعالیت دارند که حتی یک نفر از دانش آموزان استان از نظام آموزش و پرورش بی بهره نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۵۲۰ معلم و فرهنگی رسمی در مدارس دولتی و حدود چهار هزار معلم در مدارس غیر انتفاعی کار آموزش دانش آموزان را به عهده دارند و همچنین ۲۵۸ همکار در حوزه سرایه داری و خدمات و ۱۹۸ نفر نیز در حوزه کیفیت بخشی پرورش به جمع همکاران آموزش و پرورش استان ایلام افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت در حوزه زیرساختی آموزش و پرورش با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس روی داده است، ابراز کرد: ۴۲ هزار متر مربع در ۲ سال گذشته به مجموع فضای آموزشی استان افزوده شده و بیش از ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی در سطح مدارس استان فعال خواهد شد.

درویشی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان در قالب طرح شهید عجمیان رنگ آمیزی شده و ۳۱ هزار متر آسفالت محوطه مدارس استان ایلام انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه در سال مختلف دانش آموز ایلام رتبه های برتری در المپیادهای مختلف کسب کردند، خاطرنشان کرد: این موفقیت ها در سایه تلاش و همت معلمان و فرهنگیان و دانش آموزان کسب شده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار