انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس؛ ۲۰ کارگر در انتظار سرنوشت نامعلوم

بیرجند- «تابناک»- انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس منجر به نگرانی از سرنوشت ۲۰ کارگر شد که در عمق تونل محبوس شده‌اند. با وجود تلاش تیم‌های امدادی، تنها جسد یک کارگر تا این لحظه پیدا شده و از وضعیت سایر معدنچیان خبری در دست نیست. این حادثه در پی نشت گاز متان رخ داده و عملیات امدادرسانی به دلیل حجم زیاد گاز همچنان با مشکل روبه‌رو است.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸ 22 September 2024

انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس؛ ۲۰ کارگر در انتظار سرنوشت نامعلوم

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی»، در پی انفجار گاز در یکی از کارگاه‌های معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس، همچنان اطلاعی از وضعیت سلامت ۲۰ کارگر در دست نیست.

این حادثه حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) به دلیل نشت گاز متان در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس رخ داد. تاکنون فقط جسد یک کارگر از زیر آوار بیرون کشیده شده است و عملیات جست‌وجو برای نجات مابقی کارگران ادامه دارد.

وضعیت امدادرسانی: "زمانی"، سرپرست شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، اعلام کرده است که تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند. از سوی دیگر، "محمدعلی کاوسی"، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان جنوبی، از اعزام چهار تیم امداد و نجات به محل حادثه خبر داد. این تیم‌ها از مناطق دیهوک، مسجدشکر و طبس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

علت حادثه: به گفته "مرتاضی"، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان طبس، این حادثه در بلوک ۳۰ شرکت معدنجو و به علت انفجار گاز متان رخ داده است. حجم بالای گاز متان در تونل باعث شده که ورود تیم‌های امدادی به داخل معدن تا این لحظه امکان‌پذیر نباشد.

اقدامات اضطراری: آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، که در مسیر اعزام به محل حادثه است، بیان کرد که تمامی گروه‌های امدادی اورژانس، علوم پزشکی، بخشداری، فرمانداری، و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به محل فراخوان شده‌اند. علاوه بر این، با بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی برای انتقال احتمالی مصدومان و اجساد هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی همچنین از اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه خبر داد و اعلام کرد که با توجه به عمق محل حادثه و انفجار رخ داده، احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز به نمایندگی از استاندار به محل حادثه در حال عزیمت است. اخبار تکمیلی در خصوص وضعیت کارگران و عملیات امداد و نجات به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تابناک
برچسب ها: معدن ، طبس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار