دادستان بجنورد:

ترکمن های خراسان شمالی در اتفاقات انقلاب اسلامی موثر هستند

خراسان شمالی-«تابناک»-دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی گفت: اگر روزی رهبر فرزانه انقلاب برای دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین حکم جهاد دهند، ترکمن‌های خراسان شمالی و جوان‌های با غیرت آن در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 21 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی»، سید جواد ایلالی در مسجد خاتم الانبیا (ص) بجنورد با اشاره به اهمیت وحدت بین شیعیان و اهل تسنن اظهار داشت: قطعاً سعادت دنیا و آخرت در گرو حرکت در مسیر اسلام است. اسلامی که این روزها به اشکال مختلف مورد هجمه دشمنان و آنهایی که در در پی آن هستند که جوانان ما را از مسیر دین و موزه‌های آن دور کنند، است.

وی در ادامه پیامبر اسلام را طبق قرآن کریم اسوه حسنه خواند و افزود: سراسر زندگی نورانی پیامبر برای رهروان خود و حتی برای جامعه بشری الگو و سرمشق است. همه کمالات و فضایل انسانی و همه ارزش‌ها با مصادیقی همچون محبت و احترام و تمام موضوعاتی که برای یک انسان کامل وجود دارد در پیامبر اسلام اجتماع کرده است و ما مفتخریم که امت این چنین پیامبری باشیم.

دادستان بجنورد در ادامه به دیدار رهبر فرزانه انقلاب با علمای اهل تسنن اشاره کرد به افزود: رهبر انقلاب در این دیدار پیرامون امت اسلامی تاکید ویژه‌ای نمودند زیرا امت معنای دقیق دارد و همه ما مسلمانیم و در زیر چتر اسلام و قرآن باید یکپارچه و یک صدا باشیم. امت اسلامی اگر به معنای واقعی امروز در کشورهای اسلامی و در زیر این پرچم اسلام باشد ما شاهد این وضعیت دلخراش در فلسطین و غزه نخواهیم بود و این گونه زنان کودکان و مردان اینگونه توسط رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت نمی رسند.

وی گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم مسلمانان جهان و رهروان این مکتب آنگونه که باید نقش آفرینی نمی‌کنند، البته دل‌های مسلمانان مالامال از غم و اندوه اتفاقاتی است که در فلسطین غزه رخ می‌دهد اما دولت‌های اسلامی آنگونه که باید همراهی نمی‌کنند.

سیدجواد ایلالی به نقش آفرینی ترکمن های خراسان شمالی در اتفاقات انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود: ما مطمئن هستیم اگر روزی رهبر فرزانه انقلاب برای دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین حکم جهاد دهند، در جای جای ایران اسلامی به ویژه در استان، ترکمن‌های خراسان شمالی و جوان‌های با غیرت آن در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و از این مردم بی‌گناه و مظلوم در کنار سایر جوانان جبهه مقاومت دفاع می کنند.

دادستان مرکز استان خطاب به مردم اهل سنت استان گفت: برای دستیابی به اهداف رفیعی که پیامبر عظیم الشأن اسلام بیش از ۱۴۰۰ سال قبل بیان داشتند، سعادت بشریت در گرو ارتقا بشریت و رسیدن به قرب الهی در زیر سایه آموزه‌های دینی است.

دادستان بجنورد در پایان دوری از دین را ریشه اصلی آسیب های اجتماعی دانست و افزود: ما معتقدیم بزرگترین عامل در انحرافات، وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دوری از دین و معنویت است و اگر گرداگرد دین و معنویت حرکت کردیم و نسل نوجوان را در مدار دین و معنویت قرار دادیم نسل جدید از آسیب‌ها و گزندها مصون خواهند ماند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار