عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در خراسان شمالی:

امت اسلامی باید وحدت را نقطه مقابل توطئه‌های دشمنان قرار دهند

خراسان شمالی-«تابناک»- عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در خراسان شمالی گفت: طبیعتا ضعف و سستی موجب جرات، جسارت و تحقیر از سوی دشمنان بر علیه اسلام خواهد شد، از این رو امت اسلامی باید وحدت و تقریب را نقطه مقابل تمام فشارهای دشمنان قرار داده تا به سلامت از این بحران ها خارج شوند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ 21 September 2024

حاج گلدی آخوند کمالی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک خراسان شمالی»، با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت هفته ایی است که از کنار آن به سادگی نباید گذشت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی رضوان الله علیه هفته وحدت را اینگونه توصیف می‌کند: هفته وحدت هفته ایی است که وحدت اسلامی همه مذاهب باید در این هفته بیشتر شود اشتراکات مذاهب بیشتر شود نه افتراقات آن هفته وحدت هفته است که باید همه اذهاب و ادیان شیعه و سنی باید همگی در دفاع از اسلام یکی شوند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با پیروی از سیره پیامبرگرامی اسلام(ص) و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت گام‌های بلندی برداشته و اقدامات مهمی انجام داده و می‌دهد.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در خراسان شمالی گفت: باید به این مهم هم توجه داشته باشیم که اکنون شیوه استکبار جهانی تغییراتی داشته است که با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای و مجازی و القای آن به امت اسلامی بر این نظر هستند که در بین مذاهب و امت اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کنند.

آخوند کمالی با اشاره به اینکه امت اسلامی نباید در این راه از خود ضعف و سستی نشان دهند، تصریح کرد: طبیعتا ضعف و سستی موجب جرات، جسارت و تحقیر از سوی دشمنان بر علیه اسلام خواهد شد، از این رو امت اسلامی باید وحدت و تقریب را نقطه مقابل تمام فشارهای دشمنان قرار داده تا به سلامت از این بحران هاخارج شوند. مانند کسانی نباشیم که تفرقه افکنی می‌کنند، همانند افرادی عمل کنیم که وحدت میان شیعه و سنی را بیشتر می‌کنند، درست است اختلاف نظر وجود دارد اما از نظر علما اختلاف در امت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم رحمت است.

وی در ادامه گفت: اسلام دارای حرمت و جایگاه عظیمی است؛ موضع امت اسلامی باید موضع اسلام باشد و این موضوع بدین معنا که اتحاد و انسجام مسلمین یک موضع مشترک در میان تمام فرق و مذاهب اسلامی است، فلذا باید مهم تلقی گردد.

مدیر مدرسه علمیه خادمیه امانلی اهل سنت رازو جرگلان در پایان با بیان اینکه وحدت شیعه و سنتی در خراسان شمالی خاری در چشم دشمنان اسلام است، تصریح کرد: الحمدلله برادران شیعه و سنی در این استان در راستای تقریب گام های مهمی بعد از انقلاب برداشتند که برگزاری جشن های نبی مکرم اسلام و حضور گسترده در مناسبت های ملی و مذهبی بیانگر این موضوع است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار