با حضور مسئولان استانی

اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان برگزار شد

گیلان-" تابناک"، اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در شهر لاهیجان با حضور استاندار گیلان و ۳۱ گروه نمایشی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ 19 September 2024

اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار تابناک، سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور ۳۱ گروه نمایشی از ۲۱ شهر و سه گروه نمایشی از کشورهای ترکیه، روسیه و عراق از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ شهریور۱۴۰۳ در هفت نقطه از شهر برگزار شد.

۱۵ اثر در بخش مسابقه اصلی (شهرما-آسمان آبی)؛ ۷ اثر در بخش مسابقه استانی؛ ۸ اثر در بخش مسابقه کودک (شهرپویا-زمین سبز) پس از اجرا توسط هیات داوران قضاوت می‌شوند. در بخش مهمان داخلی یک اثر از کلاچای و در بخش مهمان بین الملل سه اثر از کشورهای ترکیه، روسیه و عراق در این جشنواره حضور پیدا کردند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور خود در اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند اظهار کرد: بسیار خرسندم که در ایام خجسته میلاد با سعادت پیغمبر(ص) این اختتامیه برگزار شد و در بین شما حضور دارم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه کیفی و کمی برگزاری جشنواره‌های تئاتر در گیلان گفت: انتظار است که این چنین جشنواره به صورت کمی و کیفی گسترش یابد که این امر در سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند انجام شد و گروه های نمایشی که در اینجا حضور دارند، کارهایشان را به بهترین نحو انجام دادند که ارزشمند است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ایجاد نشاط اجتماعی در کشور کمک می‌کند، افزود: تئاتر، سرود و... برای تعالی روح انسان ها در جامعه است، لذا برگزاری پرشور این جشنواره ما را به آینده پرافتخار امیدوار می‌کند‌.

عباسی هنر و تئاتر را خاستگاه معارف دینی و انقلابی دانست و بیان کرد: تئاتر بازیگر و بیننده را هم به تفکر وامی‌دارد و هم دارای مهارت می‌کند، از این رو کسانی که تئاتر کار می‌کنند فرهیخته هستند؛ چراکه اهل مطالعه، تفکر، گفتگو و هستند.

استاندار گیلان با اشاره به فرهنگ بالای گیلانیان در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: گیلان مهد هنر و ادب است که همواره جشنواره‌های متعددی در حوزه‌های مختلف در آن برگزار شده است لذا خواستارم در جشنواره‌های این چنینی به بهترین نحو فرهنگ گیلان را برای همگان معرفی کنیم.

معرفی برگزیدگان

در سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، نمایش کیمیا به کارگردانی «فاطمه پارسافر» و «مسعود کردی» از اندیمشک و نمایش بالاخره این زندگی مال کیه؟ به کارگردانی «آرش رضایی» از ماهشهر رتبه نخست بخش کارگردانی را دریافت کرده و به جشنواره فیلم فجر راه یافتند.

همچنین نمایش کیمیا به کارگردانی «فاطمه پارسافر» و «مسعود کردی» از اندیمشک دوم و نمایش بالاخره این زندگی مال کیه؟ به کارگردانی «آرش رضایی» از ماهشهر رتبه سوم را کسب کردند.

«مجید اقبالی» برای بازی در نمایش دغدغه از اهواز و «مسعود» کردی برای بازی در نمایش کیمیا رتبه نخست، «احمد شریفی» و «مهراب سماک محمدی» برای بازی در چند قصه بی سروته از لاهیجان مقام دوم و «مسعود احمدی» برای نمایش ثروت آفرین از تهران مقام سوم بهترین بازیگر مرد را دریافت کردند.

«محیا جباری» بازیگر نمایش بمانی از ملایر مقام اول و «آرزو علیپور» بازیگر نمایش چند قصه بی سروته از لاهیجان و «فاطمه پارسافر» بازیگر نمایش کیمیا از اندیمشک مقام دوم و «مارال ایزد بخش» بازیگر نمایش پوکومونگو از دهلران مقام سوم بهترین بازیگران زن را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار