درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال رایگان شد

تابناک هرمزگان-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از جزییات رایگان شدن درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستانهای دولتی استان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هفته ملی جوانی جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ 22 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در کلیه بیمارستان های دولتی استان، درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال رایگان شده است افزود : موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود،  که به بیمه‌های پایه ابلاغ شده است و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

دکتر کمالی افزود:  رایگان شدن خدمات درمانی به کودکان زیر ۷ سال به استثنا نسخه تجویز شده برای ترخیص و ادامه درمان در منزل است که خانواده بیمار باید تهیه نمایند.

دکتر کمالی اظهار داشت: ۵۵۴ تخت بیمارستانی کودکان در استان موجود است که ۲۴۳ تخت آموزشی است و ۹۸ تخت کودکان نیز ویژه است و در کل ۴۵۶ تخت بیمارستانی برای کودکان زیر ۷ سال داریم.

وی با اشاره به اینکه درمان کودکان اقدام پایه ای است، افزود: با توجه به افزایش امید به زندگی در افراد جامعه، توجه ویژه به سلامت کودکان اهمیت خاصی دارد و توصیه به خانواده هایی که تحت پوشش بیمه پایه از جمله بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیستند  میشود که در اسرع وقت تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار