با حضور استاندار کرمانشاه صورت گرفت؛

تجلیل از افتخار آفرینان ملی و بین المللی کرمانشاهی

از افتخارآفرینان و برگزیدگان بین‌المللی و ملی کودک و نوجوان کرمانشاهی با حضور استاندار کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 19 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی روز گذشته چهارشنبه (۲۹ خردادماه) در آیین تجلیل از افتخار آفرینان ملی و بین المللی کرمانشاهی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: چنین جلساتی در هیاهوی کارهای مختلف اجرایی همچون یک نفس تازه و یک نسیم بسیار فرح بخش است.

وی در پاسخ به چهار نوجوان برگزیده به عنوان نماینده‌ی نوجوانان کرمانشاهی که به بیان دغدغه‌ ها و صحبت‌های خود با استاندار کرمانشاه و حضار پرداختند افزود: نوجوانان و کودکان برای مشغول کردن ذهن خود به مشغله‌های ذهنی بزرگ ترها عجله نکنند چرا که چرخ روزگار خودش این کار را خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه توصیه می‌کنم از این فرصت‌ها و ظرفیت ‌های موجود بهترین استفاده را ببرید که هم از زندگی کودکی و نوجوانی امروزتان لذت برده باشید و هم با برنامه‌های خوبی که در چنین جمع‌هایی می‌توانید دنبال کنید آینده ی بهتری برای خود و جامعه تان بسازید.

صحرایی عنوان کرد: به پدر و مادرها و مربیان توصیه می‌کنم زمینه‌ای را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند که در حین اینکه با زندگی واقعی آشنایی پیدا می‌کنند درگیر مشغله‌های خسته کننده آن نشوند و بتوانند از ذهن خلاقشان بیشتر استفاده کنند و برای رویارویی با آینده و مشکلات آن آمادگی پیدا کنند.

وی در ادامه ضمن تایید صحبت‌های نوجوانان حاضر در جلسه عنوان کرد: امید است کانون چنین فرصت‌هایی را برای بنده و مسئولین فراهم کنند تا با نظم و سیاق برگزیده‌تر، روشن و شفاف‌تر و با دسته بندی مرتب‌تر نوجوانان بتوانند در جلسه‌های بزرگتر مثل شورای اداری استان صحبت کنند.

صحرایی گفت: به نظر من اینکه مدیران مختلف استان بتوانند چند دقیقه‌ای کرمانشاه را از زاویه دید یک نوجوان ببینند بسیار جذاب و مفید خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید کار در همین حد باقی نماند افزود: به نظر می‌رسد که قسمت‌هایی از پیشنهاد‌ها با کارهای فرآوری است که می‌تواند برای اجرا در استان مقدمه شود ممکن است در یک کار هرمی از بین جمعی از پیشنهاد های مطرح شده تعداد محدودی امکان اجرا داشته باشند.

وی با اشاره به بحث هویت‌سازی و شناسنامه دار کردن بعضی از کارها گفت: ممکن است یک نفر در استان ایده‌ای را از ابتدا تا اجرا همراهی کند که اگر در شهر کرمانشاه این پیشنهاد به اسم آن نوجوان ثبت شود‌ هم در بین هم سن و سالان و هم برای خود نوجوان مفید خواهد بود و هم باعث افزایش انگیزه خواهد شد.

صحرایی با اعلام همراهی و پشتیبانی افزود: اگر چنین فهرست‌هایی با همکاری سایر نهادهایی که با سن و قشر نوجوان مرتبط هستند ارائه شوند شادابی و نشاط بسیار خوب و بهتری را برای استان و شهرمان به ارمغان می آورد.

استاندار کرمانشاه در رابطه با موضوع هویت فرهنگ کردی که دو نفر از نوجوانان هم به آن اشاره کردند عنوان کرد: کشور ما رنگین کمان بسیار زیبایی از قومیت‌ها و نژادها و گویش‌های مختلف است و این‌ها خوشه به هم پیوسته و منسجمی به نام ایران ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام اقوام مختلف ایرانی با هر گویش و فرهنگی زیر یک پرچم هستند و به آن افتخار می‌کنند افزود: در عین توجه به هویت جمعی ایرانی ما که بسیار بزرگتر از نقشه‌ فعلی هم هست و زبان فارسی که امروزه کماکان نقش آفرینی می‌کند ما باید کرد بودنمان را بدون افراط و تفریط با یک نگاه متعادل و فرهیخته چه در پوشش و چه در آداب و رسوم قدر بدانیم.

صحرایی در پایان گفت: امید است که برنامه هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر سازمان‌های مسئول برای تابستان امسال طراحی شده است بتوانند یک تابستان خوب و جذاب را برای کودکان و نوجوانان استان فراهم کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار