شورای شهر دهلران؛ توان تصیم گیری ندارید استعفا کنید

گویا شانس با شهردار غیر بومی و اعضای شورای شهر یار نبود و شهردار منتخب بنا به دلایلی کنار گذاشته شد به طوری که برخی از اعضای شورای شهر دهلران برای دفاع از انتخاب خود به ساختمان سفید استانداری مراجعه کردند اما کاری از پیش نبردند !
کد خبر: ۱۱۷۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰ 18 June 2024

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: فروردین ماه سال جاری بود که شهردارپیشین دهلران به دلیل مشکلات شخصی و همچنین سکونت خانواده در استان البرز،بنا به تصمیم شورای شهرکنارگذاشته شد و بابک یونسی به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد .

هنوز چند روزی از معرفی سرپرست شهرداری که از بدنه شهرداری دهلران بود نگذ شته بود که شورای شهر دهلران اقدام به فراخوان انتخاب شهردار در فضای مجازی کرد .

بعد از فراخوان شورای شهر و بنا به اسامی که خود اعضای شورای شهر در فضای مجازی منتشر کردند 12نفر رزومه خود را برای شورای شهر ارسال کردند که اعضای شورای شهربعد از چند روز در فضای مجازی خبر از انتخاب شهرداری غیر بومی و معرفی به فرمانداری و استانداری را علنی کردند انتخابی که با واکنش افکار عمومی ،رسانه ها و حتی کارکنان شهرداری مواجه شد .

گویا شانس با شهردار غیر بومی و اعضای شورای شهریار نبود و شهردار منتخب بنا به دلایلی کنار گذاشته شد به طوری که برخی از اعضای شورای شهر دهلران برای دفاع از انتخاب خود به ساختمان سفید استانداری مراجعه کردند اما کاری از پیش نبردند !

حال خبر رسیده که سرپرست فعلی شهرداری دهلران هم بنا به مشکلات شخصی استعفا کرده و اعضای شورای شهر دهلران هم سراسیمه برای گذر از بحران داخلی شورا ومدیریت اوضاع شب گذشته یکی دیگر از کارکنان شهرداری دهلران را به عنوان سرپرست جدید به فرمانداری دهلران معرفی کرده اند !

 حال این سئوال مطرح است مگر بر اساس فراخوان شورای شهر 12نفر رزومه خود را به شورای شهر ارائه نکردند چرا از همان افراد یکی دیگر را به عنوان شهردار معرفی نمی شود که شورای مجدد اقدام به معرفی سرپرست به فرمانداری می کند ؟

با توجه به اینکه شهرستان دهلران اسم فرمانداری ویژه را یدک می کشد ولی شهر دهلران فاقد شهردار باشد خیلی زیبنده نیست چرا که در آستانه رویداد مهم اربعین هستیم وشهرداری در این راستا نقش مهم و پر رنگی دارد اینکه اعضای شورای شهر مجدد تصمیم به انتخاب سرپرست شهرداری دهلران دارد جای سئول است و اینجاست که نهاد های نظارتی و فرمانداری باید به موضوع ورود کنند و اجازه وقت کشی به آنها ندهند و اگر اعضای شورای شهر دهلران توان تصیم گیری و انتخاب شهرداررا ندارند استعفا کنید!

متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر با نگاه قومیتی که دارند بیشتر به دنبال گزینه های نزدیک به خود هستند و همین سبب شده که وضعیت شهری رها شود و انتظار می رود مسئولان نظارتی و فرمانداری شورای شهر دهلران را به تمکین به قانون مجاب کنند در غیر این صورت زمینه انحال آنها را باتوجه به آشفتگی شهری و اداره شهرداری در دستور کار خود قرار بدهند تا درس عبرتی باشد برای کسانی مطامع شخصی خود را بر منافع عمومی ترجیح می دهند در هر صورت افکار عمومی منتظر تصمیم قاطع مسئولان قضایی ؛ نظارتی و فرمانداری هستند چرا شرایط نامناسبی در حوزه مختلف شهری از جمله سد معبر و... در شهر دهلران حاکم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار