مرگ روزانه ۲ خوزستانی در تصادفات/تعیین سهم تقصیر برای ارگان های مقصر در تصادف

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از مرگ روزانه ۲ نفر در تصادفات این استان خبر داد و گفت: این آمار زیبنده استان نبوده و باید آسیب شناسی شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ 16 June 2024

تابناک خوزستان: محمد خانچی روز یکشنبه در شورای ترافیک خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: باید دلایل کاهش نیافتن تصادفات شناسایی و با کمک یکدیگر برنامه ریزی لازم برای کاهش خطای انسانی انجام شود.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی نسبت به جان مردم پذیرفتنی نیست افزود: در همین شهر اهواز پل ساخته و راه اندازی شده اما تابلوهای آن نصب نشده که این موضوع عاملی برای تصادفات است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان انجام فعالیت‌های آموزشی را موضوعی مهم در کاهش تصادفات دانست و گفت: انتظار می رود که صدا و سیما به معنای عام در بخش تصادفات بیشتر فعالیت کند چرا که مخاطب بسیاری دارد؛ ساخت فیلم کوتاه و پخش آن در فضای مجازی تاثیر بازدارنده دارد.

وی با اشاره به فوت روزانه مردم شهرهای مختلف استان بر اثر تصادفات رانندگی بیان کرد: برخی از شهرهای استان که آمار فزاینده ای در تصادفات رانندگی دارند باید تمرکز بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

خانچی ادامه داد: یک طرح آموزشی در حوزه ترافیک زمانی تاثیر گذار است که تک تک اعضای خانواده و تمام اقشار جامعه را در برگرفته و آسیب مورد نظر را از قبل هدف گذاری کرده باشد.

وی افزود: هر تصادفی که بر اثر قصور یا کوتاهی سازمان و ارگانی باشد یک سوم سهم تقصیر بر عهده ارگان مربوطه خواهد بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی سهم به سزایی دارد گفت: هرچه آموزش‌ها بیشتر باشد رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزایش یافته و سبب کاهش میزان تصادفات شده است.

وی تصریح کرد: برای ما فوت یک‌ شهروند بر اثر رانندگی قابل قبول نیست بنابراین باید از طریق چهره های سرشناس استان و همچنین فعالیت در فضای مجازی، اقدامات بازدارنده ای انجام داد.

بر اساس گفته پلیس راهور خوزستان، تصادفات جرحی و منجر به فوت در استان از ابتدای سال جاری روند افزایشی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار