مدیر آب و فاضلاب جوانرود مطرح کرد؛

پروژه بین مخازن راه حلی برای توزیع عادلانه آب در جوانرود

مدیر آب و فاضلاب شهرستان جوانرود گفت: پروژه بین مخازن با احداث چهار کیلومتری خط لوله ۳۵۰ پلی اتیلن موجب توزیع عادلانه آب در سطح شهر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 13 June 2024

ناطق نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: پروژه چاه تم تم که شروع آن از سال ۹۵ بود و به علت عدم تکمیل به دستور وزیر نیرو به اداره آب و فاضلاب استان واگذار شد، طی یک سال با پیگیری داوودی مدیرعامل آبفا استان و حسینی فرماندار جوانرود به مرحله تکمیل رسیده و با توجه به نیاز آب در سطح شهر وارد مدار خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه بانی عزیز، افزود: ۶ روستای مسیر نهراب، شهر میرآباد ثلاث باباجانی تحت پوشش این پروژه هستند که با توجه به مشکل جدی چند ساله آب این مناطق که در سال‌های اخیر به صورت سیار آبرسانی می شد مشکل آن در حال حل شدن است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان جوانرود با مهم شمردن اصلاح شبکه که جزء پروژه‌های در دست اجرا است، تصریح کرد: خط انتقال مجتمع کوری که شامل چند روستا است حدود ۱۵ سال پیش در دست اجرا قرار گرفت ولی تکمیل نشده بود، اما طی یک سال گذشته ۲ کیلومتر اصلاح شبکه این پروژه وارد فاز تکمیل و اجرا قرار گرفت و مشکل آب مجتمع کوری بر طرف شد.

وی در خصوص مجتمع عزیز آباد و اختصاص خط جدید یک کیلومتری لوله‌گذاری در مسیر روستاهای این پروژه بیان کرد: پروژه عزیز آباد نمونه ای از اجرای خط لوله گذاری بدون پیمانکار است که به کمک نیروی اداره و نیروی مردمی به سرانجام رسید و مشکل آب این منطقه بر طرف شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: از نمونه پروژه‌های در دست اجرا، حفر چاه ده سرخ برای حل مشکل آب شهری جوانرود است که مطالعات و بازدید اولیه از پروژه‌ صورت گرفته است و بعد از حفر اولیه و گمانه زنی برای آزمایش در صورت تایید حدود پنج حلقه چاه در مسیر ده سرخ به جوانرود حفر خواهد شد که می تواند مشکل آب شهر جوانرود تا چندین سال بر طرف کند.

وی با اشاره به احداث چهار کیلومتری خط لوله ۳۵۰ پلی اتیلن برای توزیع عادلانه آب در سطح شهر، خاطر نشان کرد: به علت فرسودگی شبکه توزیع و قدیمی بودن بافت شهری و افزایش جمعیت، خط لوله های قبل به تنهایی جواب گوی نیاز مردم نیست.

وی اذعان داشت: یکی از دغدغه‌ های مردم توزیع ناعادلانه آب در نقاط مختلف شهر است اما با اجرای پروژه بین مخازن برای زمانی که شهر دچار تنش آبی شود در ساعاتی مشخص از شبانه روز آب جهت ذخیره سازی قطع خواهد شد که به صورت یکسان در تمام نقاط شهر توزیع شود.

نادری گفت: پروژه بین مخازن تأیید شده و وارد فاز مناقصه شده که بعد از تعیین پیمانکار پروژه در دست اجرا قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: با اصلاح شبکه خروجی شاهرودی می‌توان ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات باقی مانده محلاتی که با افت فشار آب مواجه هستند را حل کرد.

نادری در پایان به پروژه تصفیه خانه جوانرود اشاره و بیان کرد: پروژه در مراحل پایانی است و امسال وارد مدار خواهد شد و مشکل چندین ساله تصفیه خانه جوانرود حل می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار