معاون وزیر میراث‌ فرهنگی: بوشهر قطب صادرات صنایع‌دستی کشور می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بوشهر می‌تواند درگاه اصلی صادرات صنایع‌دستی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باشد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 24 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در همایش صنایع‌دستی، تولید و اشتغالزایی و داوری مُهر اصالت ملی که به میزبانی بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: استان‌های ساحلی ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای نمایش کل ظرفیت کشور به جهت صادرات هستند و در این راستا بوشهر می‌تواند درگاه اصلی صادرات ما برای کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس مشتریان مشتاق صنایع‌دستی ایران هستند، افزود: در این راستا ظرفیت‌هایی به‌وجود آمده و پایگاه‌هایی با کمک رایزنان فرهنگی در کشور‌ها ایجاد شده و امیدواریم با معرفی بسته‌بندی درست و نام‌ویژه‌های خاص صنایع‌دستی در سراسر کشور، بوشهر بتواند کل صنایع‌دستی ایران را نمایندگی کند.

این مقام مسوول عنوان کرد: برنامه داوری مُهر اصالت کالا که سالیانی در تهران انجام می‌شد، اکنون با تمرکز‌زدایی از تهران و برخی استان‌ها، بوشهر میزبان پنج استان همسایه خود شده است.

جلالی اضافه کرد: مُهر اصالت ملی در واقع توجه به محصولاتی است که می‌تواند متصل به ادبیات توسعه شده و اشتغال‌زایی داشته باشد و میزبانی خوب بوشهر برای اولین بار می‌تواند این ظرفیت را برای تکمیل زنجیره صنایع‌دستی ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار