جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

فعال شدن دستگاه‌های «کشت موسمی» در راستای کاهش فرسایش خاک در کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت جلوگیری از فرسایش خاک گفت: دستگاه‌های «کشت موسمی» در راستای کاهش فرسایش خاک در کرمانشاه فعال شدند.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 14 December 2023

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار تابناک  کرمانشاه، اظهار کرد: بهتر است کشاورزان از سیستم کشاورزی حفاظتی استفاده کنند، یعنی دیگر زمین‌های خود را شخم نزده و مستقیم بقایای گیاهی را آتش نزنند، بلکه مستقیم با یک وسیله به نام «کارنده کشت مستقیم دیم یا آبی» بذر و کود را در خاک قرار دهند.

وی افزود: دلیل این امر عدم زیر و رو شدن خاک و از بین رفتن رطوبت آن و از طرفی ماندن باقی‌مانده گیاه روی خاک است و در نتیجه در پی باد و آبی که فرسایش بادی و آبی با خود به همراه می‌آورد خاک ما محفوظ می‌ماند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: تمامی ارگان‌ها مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در بحث جلوگیری از فرسایش خاک فعالیت می‌کنند، در راستای حل این مشکل دستگاه‌های کشت موسمی فعال شده و همچنین از طریق تسهیلاتی که به کشاورزان داده شده خرید دستگاه‌ها در میان کشاورزان رواج می‌یابد.

شریفی در پایان گفت: تمام تلاش ما بر عدم فرسایش خاک است، زیرا تشکیل شدن یک سانتی متر خاک بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ سال زمان می‌برد و به همین دلیل وجود خاک سالم بسیار مهم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار