صادرات 115 تن کالا به خارج از کشور

رئیس کل گمرک ایران گفت: در هشت ماه ابتدای سال ۹۰ میلیون تن صادرات غیر نفتی در کشور ثبت شده است .
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 26 November 2023

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران در حاشیه افتتاح طرح‌های اداره کل گمرکات استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت: ۱۱۵ تن به ارزش ۷۵ و نیم میلیارد دلار، سهم تجارت خارجی کشور در هشت ماهه امسال بوده است.

محمد رضوانی فر افزود: صادرات غیر نفتی کشور در هشت ماه امسال، حدود ۹۰ میلیون تن به ارزش افزون بر ۳۲ میلیارد دلار بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، حدود ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش افزون بر ۴۲ میلیارد دلار به کشور وارد شده است.
رضوانی فر ادامه داد: با وجود کاهش شدید قیمت پتروشیمی در دنیا (متوسط قیمت در هشت ماهه پارسال حدود ۵۳۸ دلار بود که کمتر از ۴۰۰ دلار کاهش یافته) و با توجه به اینکه حدود ۴۲ درصد از صادرات کشور ما فرآورده‌های پتروشیمی و قیر و روغن است، جمهوری اسلامی ایران حدنصاب صادرات ۳۲ میلیارد دلاری غیر نفتی را در هشت ماهه امسال داشته است.
رئیس کل گمرک ایران ادامه داد:همچنین دست کم در این مدت، حدود ۲۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی تأکید کرد: درصدد این هستیم که از این به بعد در گزارش‌های گمرکی، اعداد مربوط به صادرات خدمات فنی و مهندسی و برق را هم به تراز جهانی اضافه کنیم، چون مطمئنا صادراتمان بیشتر از این میزان است.
وی عمده کالا‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را محصولات پتروشیمی، فلزی، فولادی و کشاورزی بیان کرد.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان هم در این آیین با اشاره به افتتاح هفت طرح این اداره کل، گفت: برای اجرای این طرح‌ها، ۲۷۹ میلیارد ریال هزینه شده است.
رسول کوهستانی پزوه افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به تعمیر و بهسازی تالار اجتماعات به ظرفیت ۱۴۰ نفر باعنوان مرکز آموزش منطقه‌ای گمرک، اصلاح شبکه توزیع، تعویض کابل‌ها و تأمین برق اضطراری اداره کل، نصب ژنراتور، محوطه سازی و بتن ریزی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: همچنین آزمایشگاه مکانیک و دیوار کشی گمرک کاشان به مساحت ۱۰ هکتار از دیگر طرح‌های بهره برداری شده اداره کل گمرکات استان اصفهان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار