کتابخانه خانگی در آبپخش افتتاح شد

کتابخانه مردمی و خیریه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» در شهر آب پخش همزمان با روز ملی کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 16 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، در هفته کتاب و کتابخوانی، افتتاح کتابخانه خانگی، نمایشگاه کتاب و تجلیل از کتابخوانان و معلم مهربان و مددکار نیک اندیش «زنده یاد عاطفه صابری» در هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معلمان، دانش آموزان، اولیاء مدارس پسرانه خرد و دخترانه رها و جمعی از مسؤولان در شهر آب پخش برگزار شد.

در این آئین عباس عاشوری نژاد، مؤلف کتاب و عضو هیئت علمی دانشگاه با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تأکید بر اهمیت جایگاه کتاب در جامعه توسعه یافته اظهار داشت: در این دوران، جامعه ما بیشتر از هر زمانی تشنه مهربانی، نیک اندیشی، شادکامی و نیازمند ترویج دانایی و خردمندی است.

وی افزود: شادکامی، شادمانی درونی و خشنودی مفاهیمی هستند که ادبیات این رویکرد تاثیرگذار، تقریباً دارای بار معنایی مشترکی هستند که همگی در نتیجه فعالیت‌های اصیل جسمانی و اندیشه گانی مثل ورزش و مطالعه عمیق حاصل می‌شوند.

وی با استناد به نظریه پروفسور مارتین سلیگمن، بنیانگذار روانشناسی مثبت گرا، گفت: شادکامی، تأثیر زیادی بر طول عمر، رشد، خلاقیت، حل مسئله، ارتقا کیفیت زندگی، موفقیت‌های شغلی، تحصیلی و در نهایت تحقق خودشکوفایی می‌گذارد و بر پیشگیری از اختلال‌ها، آسیب‌ها، تروما و انواع بیماری‌های جسمی و روانی تاثیر فراوان دارد.

وی پنج راهکار علمی برای افزایش شادکامی را برشمرد و بیان کرد: مهربانی، نامه تشکر، اتفاق خوب، گوش دادن فعالانه و تنفس ذهن آگاهانه باعث شادکامی می‌شوند.


وی، مددکار نیک اندیش زنده یاد عاطفه صابری را مصداق فردی موفق در زمینه مهربانی، نیک اندیشی و دانایی و شادکامی دانست و تأسیس کتابخانه ارمغان دانایی و مهر عاطفه از سوی مؤسسه خیریه دارالاکرام را با مشارکت مردمی بهترین و زیباترین اقدام برای بزرگداشت وی برشمرد.


در این رویداد، غلامحسین کروبی مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه استان بوشهر، گوشه‌هایی از زندگی عاطفه صابری را روایت کرد و از ناشران، نویسندگان، کتابفروشی‌ها، معلمان و دانش‌آموزان و همه نیکوکاران که در نذر کتاب و تأسیس کتابخانه مردمی و خیریه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» مشارکت خیرخواهانه و خردمندانه داشتند قدردانی کرد.

در این آئین، پنج نفر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه عمومی امام محمد باقر علیه السلام شهر آب پخش مورد تقدیر قرار گرفته و نمایشگاه کتاب در مجتمع آموزشی «خرد» و «رها» و همچنین کتابخانه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» با ۱۱۰۰ جلد اهدایی، در قسمتی از منزل حسین صابری (پدر زنده یاد عاطفه صابری) افتتاح شد.

گفتنی است، عموم شهروندان، دانش آموزان و معلمان از این منابع و کتب ارزشمند این کتابخانه از جمله مجموعه ۷۳ جلدی دانشنامه استان بوشهر استفاده خواهند نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار