جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 06 November 2023

جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شودبه گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین پوریا جلالی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی طرح‌های مختلفی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به صورت سالانه در کشور و استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: جشنواره روستای دوستدار کتاب در کنار سایر برنامه‌های ترویجی در حوزه کتاب برگزار می‌شود و این برنامه‌ها شامل انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ویژه شهرها، جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوانان است که به زودی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب یک برنامه کشوری است که امسال نهمین دوره آن توسط اداره‌کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد از اسفند ماه سال گذشته فراخوان داده شد و در سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه اعلام شد.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان کشوری به تمامی روستاهای استان کرمانشاه اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی انجام شد و روستاها در این طرح شرکت کردند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ١۶ روستا استان کرمانشاه برای شرکت در این جشنواره طرح ارائه کردند و این طرح‌ها شامل توسعه‌ و ترویج کتابخوانی بود.

وی اذعان کرد: طرح ها از طریق سامانه وزارت ارشاد بارگذاری و نزدیک به ٣٠ طرح توسعه‌ای ارسال شده است که روستاهای دول الیاس سرپل ذهاب، نوریاب پاوه، روستای خانجمال سنقر، روستای شیان و میر عزیزی اسلام‌آباد غرب و روستای کارخانه در کنگاور بیشترین طرح را ارائه دادند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این همایش هر سال برگزار می‌شود و هنوز در ابتدای راه هستیم لذا باید حوزه‌های مختلف از جمله فرمانداری ها و بخشداری ها برای اجرای این طرح پای کار بیایند.

وی ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج کتاب و کتابخوانی به ویژه در جامعه روستا و عشایر است اکنون متمرکز بر برنامه‌های شهری هستیم اما این طرح جامعه کتابخوان روستا و عشایر را در سراسر کشور افزایش می‌دهد.

جلالی بیان کرد: در سنوات قبل در این جشنواره در شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزیده داشتیم لذا این طرح شور و شوقی را در روستاها ایجاد می‌کند و سال گذشته ١٠ روستا در اجرای آن مشارکت داشتند که امسال به ١۶ روستا افزایش یافت.

وی تأکید کرد: در روستای دول الیاس شهرستان سرپل ذهاب هر هفته برنامه‌ای با محور کتاب برگزار می‌شود که از اثرات این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار