22 هزارتن انگور از کوار برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۲ هزار تن انگور فرآوری و بالغ بر ۴ هزار تن کشمش هسته دار یا مویز تولید و به بازار عرضه شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 07 October 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۲ هزار تن انگور فرآوری و بالغ بر ۴ هزار تن کشمش هسته دار یا مویز تولید و به بازار عرضه شود.

او گفت: از کل تولید انگور شهرستان میزان ۷۰ درصد آن به صورت تازه خوری به بازار‌های داخلی ارسال و برخی به کشور‌های همسایه صادر و میزان ۳۰ درصد آن به مویز و در صنایع تبدیلی به صورت آب میوه و شیره انگور فرآوری می‌ شود.

جوکار ادامه داد: مویز تولیدی شهرستان از ارقام ریش بابا و رطبی بوده و به ۲ روش تیزابی و آفتابی تهیه می‌شود که باتوجه به کیفیت خوب این محصول تولیدی، علاوه بر بازار داخلی به برخی کشور‌های خارجی نیز صادر می‌شود.

او افزود: در چند سال اخیر اقداماتی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، صدور مجوز‌های صنایع فرآوری و پرداخت تسهیلات توسط صندوق حمایت از بخش کشاورزی صورت گرفته که نقش موثری در تنظیم بازار انگور و اشتغالزایی در شهرستان داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار بیان کرد: با توجه به خواص منحصر به فرد مویز، قرار گرفتن آن در رژیم غذایی علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن در سلامتی انسان نیز مفید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار