«ته‌لنجی»؛ لایحه‌ مجلس که به ضرر مردم ساحل نشین شد

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم گفت: کلیات لایحه ساماندهی ته‌لنجی، زندگی بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از جمله لنج‌داران، ملوانان و بازاریان را دچار آسیب می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 28 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار موتور لنج تجاری و باری در سواحل استان بوشهر اظهار داشت: این شناور‌ها نقش مهمی در اقتصاد منطقه و توسعه روابط تجاری با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس دارند.

وی با اشاره به اینکه معیشت بیشتر مردم ساحل‌نشین استان با تجارت و مبادلات اقتصادی گره خورده است گفت: لنج‌داران و ملوانان شناور تجاری و باری نه تنها زندگی خودشان اداره می‌کنند بلکه نقش مهمی در تأمین معیشت زندگی دیگران و اشتغال وابسته به این مهم دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به لایحه ته‌لنجی و تصویب کلیات آن در مجلس افزود: کلیات لایحه ساماندهی ته‌لنجی زندگی بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از جمله لنج‌داران، ملوانان و بازاریان دچار آسیب می‌کند.

وی با اشاره به اصل ۴۳ قانون اساسی که دولت را مکلف می‌کند تا شرایطی برای اشتغال پایدار مردم فراهم کند گفت: لنج‌داران بوشهری با سرمایه خود و بدون اینکه درخواست ارز با سرمایه‌گذاری برای دیگران اشتغال ایجاد و تحول مهم اقتصادی در شهر‌های استان فراهم کرده‌اند.

جمیری با تأکید بر توجه به مطالبات مهم لنج‌داران و ملوانان شناور‌های تجاری و باری افزود: در استان بوشهر بیش از ۱۱ بندر تجاری فعال است و در این بنادر لنج‌ها و ملوانان در فعالیت تجاری نقش مهم و ویژه‌ای دارند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس خواستار بررسی بیشتر لایحه ته‌لنجی برای رفع ایرادات آن شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار