19 هزار تن انگور از بیضا برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت انگور از سطح 1600 هکتار از تاکستان های این شهرستان از اوایل مرداد ماه خبر داد و گفت: عرضه محصول این باغ ها به بازار تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 08 August 2023

تابناک فارس به نقل از گیتی آنلاین: صدیقه مویدی اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۹ هزار و ۴۴۰ تن انگور از تاکستان های دیم و آبی این شهرستان برداشت و روانه میادین میوه و تره بار استان فارس و استانهای جنوبی کشور شود.

به گفته مویدی این محصول تابستانه پرطرفدارعلاوه بر مصارف تازه خوری در کارگاه های سنتی به صورت مویز و کشمش فرآوری و به کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس صادر خواهد شد.

به گفته وی اشکال دیگر مصرف انگور در بیضا شامل: آبغوره، غوره خشک، پودر غوره، ترشی غوره، سرکه و شیره انگور می باشد.

مویدی بیان کرد: مهمترین ارقام انگور این شهرستان ریش بابا، عسکری، سمرقندی و رطبی است.

او ابراز کرد: انگور محصولی کم آب بر و پر محصول است و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان انگور تولیدی از طعم، کیفیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری به دلیل کاهش خسارت سرمازدگی بهاره و توسعه ۳۰ هکتاری این باغ ها میزان تولید انگور در شهرستان بیضا افزایشی است اظهار کرد: استقبال از سرمایه گزاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انگور به منظور ایجاد ارزش افزوده از اهداف این مدیریت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار