به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درصورت عدم حضور در منزل هنگام قرائت کنتور، برگه مخصوص به جای گذاشته شده که لطفاً پس از رویت آن، آخرین رقم کنتور آب خود را قرائت و با شماره تلفن مندرج در برگه تماس گرفته یا از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره مندرج در برگه مذکور به امور مشترکین اطلاع دهید تا نسبت به صدور قبض آب بهاء اقدام شود.
قبض آببها تقریبا هر دو ماه یکبار صادر میشود و گاها مشاهده میشود که مامور قرائت کنتور با مراجعات مجدد به دربهای بسته منازل موفق به قرائت کنتور منزل مورد نظر نمیشود ولی در نهایت قبض آببها برای مشترک صادر میشود و اما جای سوال دارد که چگونه بدون قرائت کنتور آب، قبض صادر میشود؟. رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به این پرسش پاسخ میدهد.
داودی در این رابطه، اظهار کرد: همکاران بارها به درب برخی از منازل مراجعه میکنند که به هر دلایلی درب بر روی مامورین قرائت مشترک باز نمیکنند و در نهایت همکار ما موفق به قرائت کنتور نمیشود.
وی ادامه داد: مجبور هستیم با توجه به مصرفهای قبلی که خانوار در دورههای قبلی داشته؛ عددی را نزدیک به آن ثبت کنیم چون اگر ثبت را انجام ندهیم در سامانه کشور این اعداد به عنوان هدر رفت آب شهری محسوب میشود و همین موضوع برای استان یکسری مشکلات جدی ایجاد میکند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در دورههای بعدی که مشترک در منزل باشد مجدد اصلاح خواهد شد و یا اگر مشترک به شرکت مراجعه و مشکل را اعلام کند آن را تقسیم طول دوره خواهیم کرد و اجازه نمیدهیم حق شهروندی ضایع شود، البته این مشکلات موردی است و زیاد نیست.