نقش آفرینی صنایع کوچک و متوسط در توسعه صادرات غیرنفتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به نقش صنایع کوچک و متوسط در کارآفرینی، نوآوری، تغییر فناوری، پویایی صنعت، توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش ارزش‌افزوده، افزود: اشتغال مولد و پایدار، رشد تولید و خودکفایی اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد توام با صنایع بزرگ و کوچک فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 21 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس برگزار و مشکلات ۲۷ بنگاه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، مسایل و مشکلات این بنگاه‌ها اقتصادی و تولیدی فعالیت در زمینه تجهیزات مخابراتی، روغن خوراکی، کاغذ، قند، آبگرمکن ایستاده، آب معدنی، دستکش جراحی، قطعات فلزی و پلیمری، طرح تولید کاشی و سرامیک هیدرو کربن، میلگرد و ... بررسی و در خصوص تعیین تکلیف بدهی، تعیین تکلیف سهام، اعلام مانده بدهی، تعیین تکلیف تسهیلات مورد نیاز، نصب انشعاب و تقسیط مانده بدهی، اقدامات برای واگذاری به هیات حمایت از صنایع، رفع پلمپ، واگذاری زمین، درخواست تسهیلات و... تصمیمات لازم اتخاذ و موانع از پیش روی بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد.

نقش آفرینی صنایع کوچک و متوسط در توسعه صادرات غیرنفتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این جلسه با تاکید بر خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم با بهره گیری صحیح ازعلم، دانش، تکنولوژی، ماشین آلات، امکانات و ظرفیت‌های موجود، گفت: تلاش مستمر برای فراهم سازی زیرساخت‌ها، حمایت و هدایت بخش خصوصی برای جذب سرمایه و سرمایه گذاری‌های لازم درطرح‌ها و پروژه‌های بزرگ در صنایع مادر تخصصی و دانش بنیان و هایتک همچنین احیا واحد‌های راکد، ارتقای سطح کمی و کیفی میزان صادرات، افزایش ظرفیت و تولید در واحد‌های تولیدی و تثبیت و رشد اشتغال در استان از جمله برنامه‌ریزی‌های مدون این اداره کل است.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به نقش صنایع کوچک و متوسط در کارآفرینی، نوآوری، تغییر فناوری، پویایی صنعت، توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش ارزش‌افزوده، افزود: اشتغال مولد و پایدار، رشد تولید و خودکفایی اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد توام با صنایع بزرگ و کوچک فراهم می‌شود.

تشکیل و فعالیت مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم باعث افزایش انگیزه برای احیای واحد‌های اقتصادی در استان فارس شده است، حضور سرمایه‌گذاران در این جلسات برای ارایه راهکار و بیان مشکلات اقتصادی موجب آشنایی هرچه بیشتر مسئولان با مشکلات فعالان اقتصادی و درک شرایط آنان از نزدیک شده است.

این جلسات در استان فارس هر هفته در روز‌های سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس و دبیری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار می‌شود.

علاوه بر اینکه استاندار فارس ۲ روز در هفته را برای دیدار چهره به چهره با سرمایه‌گذاران استان پیش بینی کرده تا موانع پیش روی آنان برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار