مه و تاریکی از بامداد تا شامگاه/یاداشت اختصاصی هما خوزستان/مینا فراز

کد خبر: ۱۰۸۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 22 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

وقوع مه گرفتگی شدید در شهر‌های مختلف استان خوزستان این روز‌های مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است و استقرار هوای سرد و ایجاد آلودگی در هواز نیز قوضی بالای قوض دیگر شده است و برای برخی از مردم به سختی در این هوای آلوده نفس کشیدن به سختی صورت می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز به صورت مرت هشدا‌های وضعیت نارنجی و گا‌ها قرمز را برای وضعیت جوی استان صادر می‌کنند و در خصوص کاهش شعاع دید هشدار‌های لازم را می‌دهد.

اولین روز بهمن ماه شعاع دید در ۲ شهر بستان و شادگان در استان خوزستان به صفر رسید، در کلانشهر اهواز نیز از اویل صبح دید افقی بسیار کاهش یافت و رفتن کارمندان به محل کالر خود و دانش آموزان به مدارس را با مشکل جدی مواجه کرد.

در این میان تصمیمی برای کاهش ساعت کاری و یا تعطیلی گرفته نشد. طی روز‌های گذشته با کاهش شعاع دید پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز لغو شد.

جهت رفاه حال شهروندان و سپری کردن روز‌هایی با آلودگی وضعیت خطرناک لازم است تصمیات به موقعی اتخاذ و ابلاغ شود.

مدیر گروه سلامت مرکز بهداشت خوزستان در خصوص رعایت نکات بهداشتی در هوای آلوده گفت: گونه‌های پرخطر به ویژه سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های قبلی و عروقی، آسم و مشکلات تنفسی حتی المقدور از منزل خارج نشوند و کار‌های خود را به ساعت‌هایی که آلودگی کمتر می‌شود موکول کنند.

او به شهروندان توصیه کرد از ماسک‌های استاندارد استفاده کرده و از فعالیت‌های سنگین در محل‌های باز و فضای بیرون مانند ورزش کردن خودداری کنند.

بنابر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی روز ۲ بهمن ماه هوای شهر اهواز و آبادان در عدد ۱۵۲ (AQI )ثبت شد که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گرو‌های سنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار