۷۳ درصد آلودگی های هوا ناشی از فعالیت وسایل نقلیه عمومی و شخصی است

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود : در شهر ایلام یک هزار و ۹۷۰ اتوبوس و خودرو حمل و نقل عمومی در سطح استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 20 January 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی طاهر سارایی مطرح کرد : در زمینه عرضه سوخت گازوییل مشکل خاصی وجود ندارد و همچنین در صنایع استان با وجود بهره مندی از گاز سوخت مازوت مورد استفاده نیست.

وی گفت :  برای اجرای مفاد مصوبه قانون هوای پاک همه مردم، مسوولان، وزارتخانه ها و نهادها درگیر هستند ، ۱۴ وزارتخانه به طور مستقیم برای اجرای این قانون نقش دارند و اجرای آن به تنهایی از عهده حفاظت محیط زیست خارج است.

سارایی افزود :  یکی از مهمترین محورهای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از بیابان زایی و مقابله با کانون های تولید ریزگرد است ، برای مهار این کانون ها به جای مالچ نفتی آلوده به فلزات سنگین و مخرب از مالچ های جدید موسوم به دوستدار محیط زیست استفاده می شود که توسط شرکت های دانش بنیان تولید و عرضه شده است.

وی ادامه داد :  در سفر اخیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان، بیابان های ایلام به عنوان پایلوت استفاده از این مالچ های جدید دوستدار محیط زیست انتخاب شده است و به هیچ عنوان اجازه استفاده از مالچ های نفتی دارای فلزات سنگین و مخرب برای بیابان های استان داده نمی شود.

سارایی مطرح کرد : برای شرکت سیمان به عنوان یک واحد آلاینده تا پایان سال جاری نسبت به نوسازی تجهیزات شرکت مهلت داده شده و این شرکت اکنون باتوجه به میزان آلایندگی خود و تجهیزات قدیمی و از رده خارج به صورت ساعتی جریمه می شود و طبق اخطارهای قبلی در صورت عدم توجه به نوسازی تجهیزات تا پایان سال جاری، حکم تعطیلی این شرکت از محاکم قضایی اخذ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار