سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:

خرید دارو‌های ترک اعتیاد از عطاری‌ها ممنوع/ برخورد جدی با عطاری‌های عرضه کننده دارو‌های غیر مجاز

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از برخورد جدی با عطاری‌هایی که بدون مجوز دارو‌های ترک اعتیاد ارائه می‌کنند خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ 08 November 2022

خرید دارو‌های ترک اعتیاد از عطاری‌ها ممنوع/ برخورد جدی با عطاری‌های عرضه کننده دارو‌های غیر مجازکیوان گل آوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر پیش نویس لایحه قانون جدید پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است که انتظار داریم تا پیش از پایان سال به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

وی افزود: همچنان به شکل مستمر و روزانه طبق برنامه‌های ابلاغی تدابیر و مصوبات جلسات استانی برای مقابله طبق برنامه‌های مدون انجام می‌شود و در بحث مقابله با مشکلاتی در سطح کشور رو به رو هستیم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ادامه داد: بحث توزیع و عرضه مواد و دارو‌های مخدر به صورت غیر مجاز که باید از مجاری، سازمان‌ها و کلینیک‌های مرتبط با دارو‌ها برای بحث ترک ودرمان و جایگزین استفاده شود متاسفانه از راه‌های مختلفی ممکن است نشر یابد و توسط عطاری‌ها ارائه شود.

وی گفت:، اما عمده فعالیت غیر قانونی این مراکز و عطاری‌ها با تبلیغات غلط مبنی بر عرصه گیاهان دارویی اقدام می‌کنند که خلاف قانون است و باید در بحث گیاهان دارویی فعال باشند و عنوان گیاهان دارویی در سر درب شان نصب شود و صرفا گیاهان دارویی ارائه دهند، چون هیچ تخصص و علمی در این خصوص ندارند و این باید به عنوان یک هشدار مورد توجه جدی قرار گیرد.

گل ٱوری تاکید کرد: امروز عطاری‌ها به عنوان مکان و محلی برای عرضه دارو‌های مخدر غیر مجاز فعالیت می‌کنند که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری وارد کند، به مردم توصیه می‌کنیم اگر فردی به اعتیاد مبتلا شده و به درمان نیاز دارد از طریق مراکز مجاز مراکز ماده ۱۵
و مراکز درمان سو مصرف اقدام نمایند و به تیم درمان مراجعه کنند و از تهیه و خرید دارو‌های ترک اعتیاد از عطاری‌ها اجتناب کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار