وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان؛

مقاومت برخی دستگاه‌های دولتی برای تحویل زمین مازاد

۲۱۳ هکتار زمین مازاد دولتی به اداره راه و شهرسازی استان تحویل داده شده اما برخی دستگاه‌ها همچنان مقاومت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 18 October 2022

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: سهم استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای چهار سال حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری و ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی بوده است.

امیر زاغیان با اشاره به این که حدود ۵۰ درصد زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده، افزود: برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیاز به تامین زمین از طریق الحاقات، تفکیک و آماده سازی اراضی شهری و روستایی است.

وی با بیان این که برای اجرای این طرح اولویت با زمین‌های دولتی است، ادامه داد: در خصوص تحویل زمین‌های مازاد دولتی، تعدادی از دستگاه های دولتی با اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری داشته اند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان هم درباره تخصیص زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی گفت: با دستور رییس جمهور در ۲ ماه گذشته تفاهم نامه‌ای بین سازمان ثبت اسناد و سازمان ملی زمین و مسکن امضاء شد که بر اساس آن تمامی دستگاه‌ها ملزم به همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان شدند.

عبدالحسین پارسایی افزود: تاکنون ۲۱۳ هکتار زمین مازاد دستگاه ها‌ی دولتی به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل داده شده، اما بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای تحویل زمین مازاد خود مقاومت می‌کنند.

پارسایی اضافه کرد: تشخیص و شناسایی زمین‌های مازاد دولتی خارج از وظایف این اداره است، اما نامه‌ای به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ و مهلتی ۲ ماهه به آن‌ها داده شده که در صورت عدم همکاری به اداره کل ثبت اسناد استان اطلاع داده می‌شود و این اداره یک ماه مهلت انتقال سند زمین‌های مازاد دولتی را به اداره کل راه و شهرسازی استان دارد که اکنون این همکاری ادامه دارد.

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان درباره منازل مسکونی مسکن مهر هم گفت: تمامی منازل مسکن مهر راه و شهرسازی به متقاضیان تحویل داده شده، اما ساخت و تحویل منازل مسکن مهر شهر‌های جدید استان بر عهده شرکت عمران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار