آغاز شناسنامه دار شدن مرکبات مازندران

شناسنامه دار شدن باغ‌های کیوی و مرکبات مازندران و گیلان شروع شده است
کد خبر: ۱۰۷۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 18 October 2022

به گزارش تابناک مازندران ، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این گردهمایی که در متل بانک کشاورزی بابلسر برگزار شد گفت: سیاست گذاری درست باغبانی کشور نیاز جدی است و اگر از بخش خصوصی و دولتی درست استفاده نشود شرایط سخت را تجربه خواهیم کرد.

محمد مهدی برومندی با تاکید بر اینکه یکی از راهبرد‌های باغبانی مدرن و به روز بر پایه دانش است تصریح کرد: در برنامه تحولی نیازمند هم اندیشی و همفکری همه متخصصان و کارشناسان کشاورزی هستیم و این که در وزارتخانه فقط بخشنامه شود را قبول نداریم، از کارشناسان بخش دولتی و خصوصی همه استان‌های کشور استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه اگر مسایل را حل نکنیم به بحران فاجعه کشاورزی و در نتیجه امنیت غذایی می‌رسیم گفت:

باغبانی در حالی که با چالش خرد بودن مواجه است که درآمد اصلی بیشتر روستاییان کشور است و در این شرایط با ضایعات محصولات باغی نیزمواجه هستیم.

رودخانه‌های لرستان و خوزستان خشک شده اند و با اقدامات ویژه بخشی از باغ‌های کشور زنده نگه داشته می‌شود.

برومندی با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن باغ‌های کیوی و مرکبات مازندران و گیلان شروع شده است گفت:

در شناسنامه دار کردن باغ‌های کشورغفلت شده، اما امروز وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم با همکاری اتاق اصناف کشاورزی ایران شروع به اجرای این طرح کرده است.

وی گفت: طبق قانون بودجه کشور امسال ۶هزار ۶۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح؛ نوسازی و توسعه باغ‌های دیم در اراضی شیب دار و توسعه زیر ساخت‌های گلخانه‌ای و دارویی اعتبار مصوب شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این همایش تصریح کرد: متاسفانه در باغبانی و شیلات مازندران توسعه مکانیزاسیون بسیار کند است، اگرچه بخش مکانیزاسیون زراعت مازندران وضعیت بهتر از باغبانی است، اما رضایت بخش نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار