توزیع 20 هزار میلیارد ریال تجهیزات بین مدارس کشور

با حمایت دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و کارگاهی خریداری و بین مدارس توزیع شده که ۵ هزار میلیارد ریال آن مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹ 21 September 2022

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در کاشان با بیان اینکه وجود تجهیزات و امکانات مناسب آموزشی در مدارس نوساز، یکی از تکالیف سازمان نوسازی مدارس است گفت: تا آغاز سال تحصیلی جدید امسال، ۴۰ هنرستان جدید در کشور افتتاح می‌شود.
مهدی کاظمی افزود: تاکنون حدود ۹۵ درصد دانش آموزان واجد شرایط یعنی حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای پایه‌های مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه این تعداد دانش آموز در ۲۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند گفت: پیش بینی شده امسال تعداد دانش آموزان ۳۰۰ هزار نفر نسبت به سال قبل بیشتر باشد که مهاجرت و جذب بازماندگان از تحصیل از دلایل این افزایش است.
رئیس ستاد بازگشایی مدارس، توسعه رشته‌های کشاورزی را از اولویت‌های آموزش و پرورش بیان و خاطر نشان کرد: دانش بنیان کردن هنرستان‌های کشاورزی از رویکرد‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز هست که با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان زمینه آن فراهم شده است.
معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال مشکل کمبود معلم نداریم گفت: برای رسیدن به شرایط استاندارد حدود ۳۴ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و ماده ۲۸ و ۲۵ هزار نفر نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان به جمع معلمان می‌پیوندند.
وی افزود: ۱۵ هزار نفر از دانشجو معلمانی که سال آخر تحصیل‌شان است نیز به صورت کارورز و متناسب با نیاز استان‌ها به صورت حق التدریس به کارگیری خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار