افزایش مهاجران حاشیه نشینی را گسترش می دهد

استاندار فارس : افزایش مهاجران در بسیاری از شهرهای استان به ویژه شیراز منجر به گسترس حاشیه نشینی شده که این مساله معضلاتی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همچنین بهداشت و سلامت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 07 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های فارس در شیراز افزود: مهاجرت روستائیان به شهرها و ارتقای برخی روستاها و تبدیل شدن آنها به شهر باعث شده که امروز اکثریت جمعیت استان شهرنشین باشند.
وی ادامه داد: افزایش شهرنشینی در مقابل کاهش جمعیت روستاها بیش از این به نفع استان نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.
او اظهار داشت: افزایش مهاجران در بسیاری از شهرهای استان به ویژه شیراز منجر به گسترس حاشیه نشینی شده که این مساله معضلاتی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همچنین بهداشت و سلامت را به دنبال دارد.
استاندار فارس بیان کرد: روستا مرکز اصلی تولید کشاورزی و دامپروری است و لذا با خالی شدن روستاها از سکنه، فعالیت در این بخش ها نیز کمرنگ می شود و به دنبال آن بر مشکلات کشور افزوده خواهد شد.
ایمانیه، با اشاره به ابعاد مختلف ماموریت شهرداری ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و اجتماعی افزود: شهرداران استان برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا را به عنوان ماموریت جدید خود دنبال کنند و از شهردارانی که در انجام این ماموریت موفق عمل کنند تقدیر خواهد شد.
توسعه فضای سبز شهری با بهره گیری از فناوری‌های نوین، ابتکار و خلاقیت و همچنین اجرای شبکه فاضلاب شهری با کمک شرکت آب و فاضلاب با هدف استفاده در بخش های صنعت و فضای سبز همان شهر از دیگر خوسته های استاندار فارس از شهرداران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار