هزاوه قطب تولید انگور استان

پنجمین جشنواره انگور هزاوه دراستان مرکزی برگزار می شود

تابناک: مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برپایی پنجمین جشنواره انگور هزاوه از 16 الی 18 مهر ماه سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 05 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، سید محمدحسینی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ، با بيان اين که روستاي هزاوه در 17 کيلومتري غرب اراک از قطب‌هاي مهم توليد انگور و مشتقات آن است، اظهار داشت: اين منطقه با توجه به جاذبه‌هاي گردشگري مذهبي، فرهنگي و اقتصادي به عنوان يکي از مناطق مهم نمونه گردشگري روستايي استان نيز مطرح است.

وي افزود: کشت انگور و توليد محصولات آن به عنوان يکي از مهمترين فعاليت‌هاي مردم روستاي هزاوه به شمار مي‌رود، به طوري‌که اين روستا از قطب‌هاي توليد انگور استان محسوب مي‌شود.

حسینی تصريح کرد: شيوه‌هاي سنتي، ابزار و ادوات و رسومات بومي متنوعي در زمينه انگور و توليد فرآورده‌هاي غذايي وابسته به آن در اين روستا وجود دارد و به اين دليل برگزاري جشنواره فوق در دستور کار بخشداری مرکزی ودهیاری وشورای اسلامی هزاوه با همکاری اداره‌کل ميراث‌فرهنگي ،صنایع دستی وگردشگری، ورزش وجوانان ، جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وي خاطرنشان کرد: اين جشنواره به منظور معرفي آرايه‌هاي فرهنگي و بومي مرتبط با انگور با توجه به نزديک بودن فصل برداشت اين محصول در کنار جاذبه‌هاي بکر طبيعي و مذهبي روستا برگزار مي‌شود.

اين مقام مسوول در اداره‌کل ميراث فرهنگي استان مرکزي گفت: انگور، کشمش، شيره و ساير فرآورده‌هاي توليدي اين محصول به عنوان سوغات برجسته استان مرکزي در اين جشنواره به بازديدکنندگان عرضه مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار