برای مبارزه با قاچاق کالا از کالای داخلی استفاده کنید

نسرین زارعی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدف از تشکیل این جلسات را ایجاد وحدت میان اعضاء کمیسیون و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تخلفات احتمالی برای کاهش آن‌ها دانست و گفت: بهترین شیوه و گام اول برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ سازی در مصرف کالا‌های داخلی و مصرف نکردن کالا‌های خارجی است.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 16 June 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: نسرین زارعی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدف از تشکیل این جلسات را ایجاد وحدت میان اعضاء کمیسیون و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تخلفات احتمالی برای کاهش آن‌ها دانست و گفت: بهترین شیوه و گام اول برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ سازی در مصرف کالا‌های داخلی و مصرف نکردن کالا‌های خارجی است.

او گفت: با مصرف کالا‌های داخلی می‌توان به رونق تولید ملی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حمایت از افزایش تولیدات داخلی دست یافت.

زارعی با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق و جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت در شهرستان جهرم از اعضای کمیسیون درخواست کرد با هماهنگی مضاعف و با تدبیر و برنامه ریزی، اقدامات قاطع، پیشگیرانه و میدانی انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت گندم در شهرستان حهرم گفت: اداره جهاد کشاورزی نسبت به هماهنگی و برنامه ریزی دقیق به منظور خرید گندم از کشاورزان و تحویل آن به سیلو‌های تعیین شده در جهرم اقدام و از خروج بدون مجوز آن جلوگیری شد.

او گفت: ثبت انبار‌ها در سامانه جامع و نظارت میدانی، فضا را برای قاچاقچیان و محتکران نا امن می‌کند.

زارعی خواستار نظارت بیشتر بر جایگاه‌های عرضه سوخت، شناسایی کشاورزان فعال و نیمه فعال، تسهیل در صدور برگ تردد و گشت‌های مشترک ادارات ذیربط از جایگاه‌های عرضه سوخت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه جهرم با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ این ثروت ملی گفت: انتقال منابع طبیعی پایدار به نسل‌های آینده از مهم‌ترین وظایف جامعه است.

او بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در این امرمهم تاکید و دستگاه‌های متولی را موظف کرد از راه‌های قانونی برای مقابله با تصرف کنندگان و تخریب کنندگان جنگل بهره گیری شود تا مسائل تبدیل به بحران نشود.

زارعی گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، نیاز است که نظارت بر بازار شهرستان با هدف جلوگیری از قاچاق اقلام اساسی افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه جهرم گفت: در حال حاضر ایجاد فضایی امن و آرام برای مردم بیش از هر چیزی حائز اهمیت است و باید با اطلاع رسانی صحیح به تنویر افکار عمومی پرداخت.

او تداوم برقراری ایست و بازرسی، استفاده از ظرفیت ائمه جماعت، تبلیغات محلی و بازدید از اماکنی که در آن‌ها امکان استفاده از کالا‌های قاچاق زیاد است با هدف تشویق شهروندان برای عدم خریداری کالای قاچاق و جایگزینی آن با کالای ایرانی از جمله اقدامات پیش روی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار