توقف کشت در 75 درصد از اراضی کشاورزی اصفهان به‌دلیل کمبود آب

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: از سوی دیگر بحران کم آبی به علت کاهش نزولات جوی، افت شدید سطح منابع آبی زیر زمینی، آلودگی و خشک شدن رودخانه زاینده رود در سال های گذشته معضلی دیگر در کشاورزی استان محسوب می شود که افت سطح کشت حتی تا ۷۵ درصد از اراضی و باغ ها را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ 14 June 2022

مهرداد مرادمند اضافه کرد: اصفهان با دارا بودن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را داشته به گونه ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه دار و هسته دار کشت  می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع  اراضی زراعی قابل کشت استان حدود  ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن است اظهار داشت: مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵  هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار