رشد ۳۵ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۳۵ درصدی اهدای خون توسط مردم استان طی فروردین ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 07 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حسین زارع صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بیمارستان امام رضا بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: خراسان شمالی در حوزه اهدا خون بانوان در رتبه‌های اول تا چهارم استان‌های کشور قرار دارد.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی ادامه داد: اهدای خون توسط یک فرد، می‌تواند جان ۳ نفر را نجات دهد.

 

وی افزود: علی‌رغم اینکه خراسان شمالی از زیرساخت‌های کمتری برخوردار بوده و نیمی از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، باز هم در زمینه انتقال خون جز استان‌های پیشرو در کشور هستیم.

 

زارع از راه‌اندازی مرکز موقت انتقال خون اسفراین خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر مرکز موقت انتقال خون اسفراین دو روز در هفته فعال است و شهروندان اسفراین می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه از دی‌ماه سال گذشته تا پایان سال خون گیری ۲۶ درصد و در فروردین ماه ۳۵ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی علاوه بر تأمین نیاز استان، بیش از هزار و ۵۰۰ واحد خون به سایر استان‌ها ارسال کرده است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در انتها گفت: مرکز انتقال خون خراسان شمالی بنا دارد با توجه به هدف گذاری‌های انجام شده ۲۰ درصد افزایش خونگیری و ۱۰ درصد افزایش اهدای خون توسط بانوان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار