300 تن گلاب از میمند به این کشورها صادر شده است

سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه گلاب یکی از مهمترین کالا‌هایی است که ظرفیت صادراتی دارد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ تن گلاب میمند به کشور‌های انگلستان، امارات، کویت و افغانستان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 28 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: بیشترین تولید واحد‌های این شهرستان مربوط به محصول گلاب با میزان ۱۱ میلیون لیتر در سال است و دیگر عرقیات نیز نیمی از تولیدات این شهرستان را شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه بخش میمند مهمترین قطب تولید و تکمیل زنجیره فراوری گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی است، افزود: در شهرستان فیروزآباد و بخش میمند ۶۹ واحد گلاب‌گیری سنتی و ۱۸ واحد صنعتی فرآوری وجود دارد که ۵۰ درصد گل تولیدی را فرآوری می‌کنند.
موسوی بیان کرد: علاوه بر اسانس گیری و فرآوری غنچه، از این گل برای تغذیه زنبور‌های عسل، تولید مربا نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز خریداری و به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه گلاب یکی از مهمترین کالا‌هایی است که ظرفیت صادراتی دارد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ تن گلاب میمند به کشور‌های انگلستان، امارات، کویت و افغانستان صادر شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: امسال هم توجه به موضوع صادارات این محصولات به خارج از کشور و یافتن بازار‌های مصرف جدید یک ضرورت است.
سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان هزار و ۹۶۰ هکتار است که ۸۲ درصد از این سطح در بخش میمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار