مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان:

نیشکر به صورت ویژه به زراعت چوب ورود می‌کند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی در خوزستان استفاده از آب‌های نامتعارف از جمله زهاب نیشکر برای رونق زراعت چوب در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 04 March 2022

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سید محمدتقی سجادی با بیان این مطلب اظهار داشت که در همین زمینه صنعت توسعه نیشکر متعهد شد که ۲ هزار هکتار زراعت چوب را با منابع آبی که در اختیار دارد انجام دهد.

این میزان نهال‌کاری و درختکاری در قالب پویش ملی «ایران سرسبز» از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام می‌شود. این شرکت اخیرا به این پویش ملی پیوسته است.

وی تاکید کرد: در استان‌هایی که به دلیل داشتن جنگل در معرض آسیب‌هایی همچون قاچاق چوب و تولید زغال هستند، زراعت چوب و توسعه مشاغل جایگزین می‌توانند به عنوان راهکار اجرا شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان زراعت چوب را یکی از سیاست‌های امسال کشور بیان کرد و گفت: انتظار از شرکت توسعه نیشکر این است که به صورت ویژه به زراعت چوب ورود کند.

سجادی افزود: زراعت چوب یکی از موضوعات به روز با هدف حفظ و حراست جنگل‌ها، توسعه فضای سبز، تقویت اقتصاد و تولید چوب است. اگر می‌خواهیم یک میلیون هکتار جنگل زاگرس در استان را حفظ کنیم یکی از راهکارها زراعت چوب است.

به گفته وی، با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی در خوزستان، قرار شد استفاده از آب‌های نامتعارف در دستورکار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار