کمبود فضا پزشکی قانونی کیفیت خدمات را کاهش می دهد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ادارات و مجموعه‌های این نهاد در کل کشور با کمبود ۲۹۰ هزار مترمربع کمبود مواجه است.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 04 January 2022

رضا حاج منوچهری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان در محل سالن اجتماعات دادگستری این استان افزود: برای ارائه خدمت مناسب و استاندارد باید این کمبود فضا جبران شود.

معاون پزشکی قانونی کشور  تصریح کرد: ۴۴۶ مرکز پزشکی قانونی در کل کشور وجود دارد که فقط ۵۲ درصد آنها تملیکی است و ۴۲ درصد باقی‌مانده بصورت امانی، استیجاری یا مطب فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های تملیکی برای تکریم هرچه بیشتر ارباب‌رجوع نیازمند بازسازی و بهسازی هستند که باید بخشی توسط منابع استانی تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه یک‌سوم از پرونده‌های مراجع قضایی به این سازمان ارجاع می‌شود اضافه کرد: در سال گذشته ۲ میلیون پرونده مرتبط در این سازمان بررسی شد.

حاج منوچهری خاطرنشان کرد: در استان اصفهان و در هشت‌ماهه نخست امسال ۸۵ هزار پرونده در بخش معاینات بررسی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳.۵ درصد رشد داشت.

وی افزود: استان اصفهان در بخش تشریح رده چهارم، در بخش آزمایشگاه رتبه هفتم و در موضوع معاینات رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه استان اصفهان ۲۰۶ نیروی کار دارد تصریح کرد: در بخش تشریح و آزمایشگاه نیز در این استان به ترتیب ۴۳ و ۸۳ درصد افزایش پرونده گزارش شد.

منصور فیروزبخت در این آیین به‌عنوان سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان معرفی شد، پیش‌ازاین علی سلیمانپور عهده‌دار این سمت بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار