بنا به گزارش تابناک کرمان و به نقل از دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی برند، اولین کنفرانس بین المللی برند گردشگری با موافقت و دستور معاون محترم ریاست جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جناب آقای دکتر سلطانی فر شکل گرفت و به یاری خدا در دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
نجفی دبیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس گفت: برند سازی
حلقه مفقوده توسعه تجارت در کشور عزیزمان ایران است که مهمترین عامل آن کمبود دانش و برخورد تخصصی در این حوزه است، در حوزه گردشگری کشور تقریبا مقوله برندسازی موضوعی فراموش شده و یا سطحی بوده و ساختارسازی لازم بصورت علمی صورت نگرفته است و اکثر صاحبان شرکتها و موسسات و افراد مشغول در این حوزه ، تبلیغات و آنهم بعضا تبلیغات بی هدف را با برندسازی و برندآفرینی اشتباه گرفته اند، لذا برآن شدیم با همکاری معاونت محترم گردشگری سازمان میراث فرهنگی حرکتی علمی و فرهنگ ساز را شروع کنیم، رویکرد اصلی اولین دوره کنفرانس بین المللی برند گردشگری، طراحی برند ملی گردشگری ایران است و محور های اولیه ای که برای کنفرانس بین المللی برند گردشگری در نظر گرفته شده عبارتند از :
- نقش برند سازی در حوزه گردشگری، در حمایت از اقتصاد و فرهنگ ملی و اسلامی کشور
- راهکارهای خلق، بازاریابی، ارتقاء و پایدارسازی برند گردشگری ایران
- هویت سازی برند گردشگری و نقش آن در توسعه و ارتقاء جایگاه گردشگری
- تعیین شاخص های سنجش مادی و معنوی برند در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی
- تعیین فرصت های سرمایه گذاری و بررسی علمی و نیاز سنجی زیر ساخت های گردشگری ایران - آینده پژوهی برند گردشگری در ایران.
همچنین وی از حمایت کامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این رویداد خبر داد و گفت ریاست شورای سیاست گذاری را جناب آقای دکتر مرتضی رحمانی موحد - معاونت محترم گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - قبول زحمت فرمودند و به یاری خدا با کمک همه فعالان و صاحبنظران این حوزه بتوانیم این رویداد بزرگ را به شایستگی برگزار کنیم.